- 15 sep 2011, 13:57
Hallo Allen,
Wie kan me helpen, het volgende.
Ik heb een schuin dak en heb ongeveer 40cm boven de nok mijn weerstation staan (een Davis Vue) in de hoop dat hij zo goed gemonteerd zit.
Alleen ik merkte al dat ik regelmatig vreemde temperatuur afwijkingen krijg bij mooi weer en deze worden helaas dan ook doorgestuurd naar HWA waardoor ik ten opzichte van de andere stations hier in de buurt erg afwijk.
Nu ben ik zelf al gaan zoeken om te zien wanneer ik deze waarde krijg en merk dat het ik deze waarde krijg voornamelijk in windstille omstandigheden met de zon op het schuine dak in de middag.
Het lijkt er op dat de warmte van het schuinedak omhoog stijg (wat logisch is
)
Maar dat de sensor in de VUE hierdoor een hogere waarde aangeeft.
Wie ken dit probleem en wat zou ik er aan kunnen doen.
Ik hoor het graag.
Mvg,
Dieuwert
Wie kan me helpen, het volgende.
Ik heb een schuin dak en heb ongeveer 40cm boven de nok mijn weerstation staan (een Davis Vue) in de hoop dat hij zo goed gemonteerd zit.
Alleen ik merkte al dat ik regelmatig vreemde temperatuur afwijkingen krijg bij mooi weer en deze worden helaas dan ook doorgestuurd naar HWA waardoor ik ten opzichte van de andere stations hier in de buurt erg afwijk.
Nu ben ik zelf al gaan zoeken om te zien wanneer ik deze waarde krijg en merk dat het ik deze waarde krijg voornamelijk in windstille omstandigheden met de zon op het schuine dak in de middag.
Het lijkt er op dat de warmte van het schuinedak omhoog stijg (wat logisch is

Maar dat de sensor in de VUE hierdoor een hogere waarde aangeeft.
Wie ken dit probleem en wat zou ik er aan kunnen doen.
Ik hoor het graag.
Mvg,
Dieuwert