- 16 feb 2011, 22:27
Hell, Shit, Devil, Kill word dan Bliksem, Hagel, Vorst, en Storm.:laugh:
Freeze schrijft:Luc schrijft:Ik had deze vraag verwacht. Vooralsnog kijk ik zelf op de website en probeer ik zo te achterhalen hoelang het weerstation actief is. Dit is uiteraard niet waterdicht.Daarom worden vanaf heden nieuwe weerstations pas toegevoegd als een weeramateur deze zelf minimaal 2 maanden heeft getest.
Beste Luc,
Hoe wil je dit controleren?
Ik ben ook van plan een weerstation en website "online" te hebben, moet ik je dan 2 maanden "stabiele data" aan kunnen leveren? Of een 2 maand schaduw draaien?
Graag wat meer duidelijkheid omtrent deze nieuwe regel.
Alvast bedankt.
Ik heb er over nagedacht om nieuwe weerstations eerst in een 'testmode' mee te laten draaien. Er zijn echter een paar nadelen:
1) iemand moet geregeld kijken/controleren of de data betrouwbaar en actueel is.
2) de HWA website is hier niet op ingericht en aanpassen aan deze situatie is tijdrovend
3) wat als een weerstation al 2 jaar draait stabiel draait met eigen website, maar nog niet is aangemeld? Moet dit weerstation dan ook 2 maanden in de wacht?
Kortom, ik heb nog geen waterdichte oplossing, maar ik sta open voor ideeën.
Gr,
Luc
Waarom gaan we de stations niet in 3 klassen verdelen. Nieuwe stations in de C-klasse, alsmede de stations die vaak een hele tijd offline zijn.
Stations met 99% juiste data in de A-klasse en dan nog een tussen klasse de B-klasse.
In plaats van de kolom verberg offline stations de keuze wil je alleen de A-klasse, A+B, B, A+B+C of C. Voor de gegevens op de voorpagina maken we dan alleen gebruik van de gegevens van de A-klasse. Lever je veel of alleen goede data over een bepaalde tijd dan promoveer je, en gaat er een paar keer wat mis dan degradeer je een klasse.
Zo kan iedereen meedoen en kijken de echte profs alleen naar de A-klasse.
Jan
Vanaf vandaag zijn de aanmeldingen voor nieuwe weerstations aangescherpt.
De laatste tijd komen er veel aanmeldingen bij van beginnende weeramateurs. Veel van deze weeramateurs zijn enthousiast, installeren het weerstation en melden zich gelijk aan bij HWA. Bij veel van deze beginnende weeramateurs ervaar ik helaas ook veel problemen.
Doordat deze weeramateurs nog veel testen, komen er vaak spookwaardes binnen; te hoge temperaturen, neerslag meldingen terwijl het onbewolkt is etc. Ook wordt er vaak nog weersoftware getest en wisselen nieuwe deelnemers over het algemeen vaak van software waardoor de upload naar HWA stokt.
Dit brengt veel werk met zich mee en de getoonde data op HWA wordt er niet betrouwbaarder op. Daarom worden vanaf heden nieuwe weerstations pas toegevoegd als een weeramateur deze zelf minimaal 2 maanden heeft getest.
Ook krijg ik veel aanmeldingen die onvolledig zijn. Een mail wisseling die 10x op en neer gaat, is geen uitzondering. Aanmeldingen die onvolledig zijn, zal ik niet meer in behandeling nemen, maar terug verwijzen naar de handleiding en het forum.
Mvgr,
Luc
Luc schrijft:Vanaf vandaag zijn de aanmeldingen voor nieuwe weerstations aangescherpt.
De laatste tijd komen er veel aanmeldingen bij van beginnende weeramateurs. Veel van deze weeramateurs zijn enthousiast, installeren het weerstation en melden zich gelijk aan bij HWA. Bij veel van deze beginnende weeramateurs ervaar ik helaas ook veel problemen.
Doordat deze weeramateurs nog veel testen, komen er vaak spookwaardes binnen; te hoge temperaturen, neerslag meldingen terwijl het onbewolkt is etc. Ook wordt er vaak nog weersoftware getest en wisselen nieuwe deelnemers over het algemeen vaak van software waardoor de upload naar HWA stokt.
Dit brengt veel werk met zich mee en de getoonde data op HWA wordt er niet betrouwbaarder op. Daarom worden vanaf heden nieuwe weerstations pas toegevoegd als een weeramateur deze zelf minimaal 2 maanden heeft getest.
Ook krijg ik veel aanmeldingen die onvolledig zijn. Een mail wisseling die 10x op en neer gaat, is geen uitzondering. Aanmeldingen die onvolledig zijn, zal ik niet meer in behandeling nemen, maar terug verwijzen naar de handleiding en het forum.
Mvgr,
Luc
Effe omhoogbumpen deze topic
Enne effe goed de volgende pagina's doorlezen :
[ul][li]Hoe kan ik meedoen op HWA ?[/li][li]Ik gebruik weatherlink als software, hoe meld ik me aan en doe ik mee op HWA[/li][li]Ik gebruik Virtual Weather Display, hoe meld ik me aan en doe ik mee op HWA[/li][li]Ik gebruik Weather Display, hoe meld ik me aan en doe ik mee op HWA[/li][li]Ik gebruik WSWIN/PC Wetterstation, hoe meld ik me aan en doe ik mee op HWA[/li][li]Ik gebruik meteohub, hoe meld ik me aan en doe ik mee op HWA[/li][li]Ik gebruik CUMULUS, hoe meld ik me aan en doe ik mee op HWA[/li][/ul]
En nu hopen dat het werkt B)
380 weeramateurs hebben het toch gevonden hoe ze voor noppes hun weersiteDe laatste weken heb ik weer een hoop aanmeldingen gekregen die onvolledig zijn. Het verwerken van een aanmelding kost dan zoveel extra tijd door het vele e-mail verkeer om alle informatie boven te krijgen. Tijdens de winterperiode lijkt men wat minder goed te lezen.
kunnen tonen bij het weer actueel.