Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteo Simpelveld
hansmiv schrijft:
Meteo Simpelveld schrijft:
hansmiv schrijft:
Bekijk hoelang je al niet meer aanleverd.
...
Terwijl dit onderwerp nu een dikke 5 uur geleden is aangemaakt.

Dan heb je een paar topics gemist.

Wat betreft 24/7, als Simpelveld niet de gegevens 24/7 kan aanleveren, behoort dat station nou precies tot de groep die ik op het oog heb.

Maar het is van mijn kant maar een voorzetje. Ik ben de laatste die beslist wie er hier meedoet en hoe. Ik leg hier alleen maar mijn eigen mening neer. Dat zal wel niet bij iedereen in goede aarde vallen en als HWA zich meer richt op gezelligheid dan op volledigheid, dan ben ik de eerste die op de ban-lijst terecht zal komen. Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee. Maar als HWA voor het andere uitgangspunt kiest, dan ben ik de eerste om weer mee te doen.
Dat het onderwerp 24/7 eerder en meermaals ter sprake is geweest verbaast mij niets. Blijkbaar was het en is het dus nog steeds een heet onderwerp. Het lijkt mij een goede zaak dat dat onderwerp dan nog maar eens goed van alle kanten bekeken wordt.

Ik wil niet verder met je in discussie treden alleen nu begrijp ik niet waarom je de onderstaande mededeling op dit forum hebt gedaan.
'Daar staat tegenover dat wij (Leidschendam) dan weer wel meedoen. We zien wel waarop het uitdraait.'
Toen wij bereid waren onze data beschikbaar te stellen (ruim voor jouw) is duidelijk aangeven dat wij niet 24/7 draaien. Dit was volgens Luc geen probleem.
Ik vraag me af wat jij voor eisen stelt terwijl de gebruiker zelf kan aangeven of hij ofline data wil zien.
Bert
Door SpeedyGJ
Ach jah Wthus, ik vind het ook een beetje overdreven dat: Als we geen 24h gegevens leveren dat het dan twijfelachtig wordt, ik zou zeggen lees mij post eens door ;)
Door Meteo Simpelveld
SpeedyGJ schrijft:
Ach jah Wthus, ik vind het ook een beetje overdreven dat: Als we geen 24h gegevens leveren dat het dan twijfelachtig wordt, ik zou zeggen lees mij post eens door ;)

Heren,

Hier ben ik het volledig mee eens.

Groet Bert
Door Eckie76
SpeedyGJ schrijft:
Dat sommige mensen geen 24h gegevens kunnen aanbieden is misschien ook wel logisch, sommige willen hun PC niet 24h aanhebben, dus in de avond de pc uit voor gedurende nacht, sommige zijn op vakantie etc, met zulke dingen moet je gewoon rekening mee houden, kortom HWA moet niet te streng zijn als men geen 24h gegevens kunnen aanleveren, natuurlijk moet het ook niet te lang offline staan, het overzicht gaat dan wel verloren.

Wat voor mij de beste optie lijkt is het volgende:
Al eerder melde ik om een knopje aan te maken met verschillende statussen.

*Onderhoud - voor als je met je weerstation bezig bent en tijdelijk even geen gegevens kan aanbieden, in de meeste gevallen duurt dit maar enkele uren dus of dit echt nodig is?

*Vakantie - Ja er gaan mensen op vakantie, en ja sommige mensen willen hun pc tijdens de vakantie niet aanhouden, logisch kans op brand of bliksem inslag die apparatuur kan vernietigen is aanwezig..daarvoor kunnen ze hun status op "Vakantie zetten" men weet dan dat dit station offline is door "vakantie".

Zo kunnen we nog wel even door gaan.
Als men geen gegevens meer willen aanleveren dan zouden ze dit moeten aangeven ivp zo maar te laten gaan.

Ik tel op dit moment 10 weerstations die tijdelijk niet online staan, nu kan het zijn dat een paar op vakantie zijn, maar meer dan 1000 uren niet online zijn vind ik gewoon not done!

We kunnen het volgende doen:
Mocht een bepaald station langer dan 1 week niet online zijn, en mocht de status op "online" staan dan zou er een automassage kunnen sturen om de webmaster op de hoogte te houden. Indien na 1 week geen reactie op is gekomen, station verbergen!! Dit houd dus in dat het station niet meer in de lijst zichtbaar is maar nog wel staat geregistreerd. Mocht een week later nog geen reactie zijn dan gaan we over naar week 3 met laatste kans, in week 4 station verwijderen en de webmaster op de hoogte houden dat ze opnieuw moeten registreren :)

Dit lijkt voor mij de beste aanpak :)

Goede ideeën, maar we vergeten het ook over de kwalitatief slechte stations te hebben. Wat hiermee te doen?
Door Eckie76
Jammer dat deze discussie weer compleet verzandt.
Het krijgen van kritiek is niet per definitie negatief, zei mijn wijze grootvader ooit.

Ik verzoek iedereen vriendelijk, doch met klem om uitsluitend inhoudelijk te reageren en elkaar niet met modder te gaan besmeuren.

Ter herinnering: Het gaat met name over twijfelachtig in de zin van: Stations die herhaaldelijk foutieve data leveren, wekenlang zonder opgaaf van redenen eruit liggen.

Het onderwerp niet 24 uur online zijn is blijkbaar (nog) niet bespreekbaar.

Voorstel: Poll organiseren waarin elke deelnemer aangeeft of het wel, of niet noodzakelijk is om 24 uur per dag online te zijn.
Door SpeedyGJ
Storingen kunnen natuurlijk optreden, hier is niks tegen te doen, dus kan wel zeggen van: Los de foute gegevens op of anders wordt je verbannen maar uiteindelijk zou dat niet eerlijk zijn tegenover de andere station en voelen ze zich verplicht om een duurdere station aan te schaffen.

Beste is om een filter in te bouwen die deze gegevens eruit vist, van -60 of +50 graden kennen we hier niet.

Temp:
-20 tot +40 toelaten, erboven of eronder weg filteren.

Iets moeilijker wordt het wel met de windchill, want -10 bij 6bft zou de chill wel eens behoorlijk onderuit kunnen gaan, al zou je in de winter periode de filter voor de windchill eventueel iets lager kunnen zetten.

Voor de wind is helaas ook niks aan doen: Want een zware storm heeft al windstoten van 100km/h of meer dus we kunnen hier geen limiet op zetten.
Door SpeedyGJ
Eckie76 schrijft:

Voorstel: Poll organiseren waarin elke deelnemer aangeeft of het wel, of niet noodzakelijk is om 24 uur per dag online te zijn.

Niet iedereen kan 24h online zijn, het is gewoon niet anders dan mijn aanpak op te volgen ;)
Door hansmiv
Meteo Simpelveld schrijft:
Ik vraag me af wat jij voor eisen stelt terwijl de gebruiker zelf kan aangeven of hij ofline data wil zien.

U bent een slechte lezer. Ik stel geen eisen, ik geef alleen maar een voorzetje. Dat ik daarin mijn mening verwerk is toch begrijpelijk ?

Enfin, ik denk dat ik de discussie voor dit moment voldoende heb opgerakeld. Ik doe weer even een stapje terug. Ik zal eens kijken wat er voor waardevols tevoorschijn komt uit dit verhaal.
Door wsp
Nog een kleine reactie van deze kant.

Misschien denken erveel dat ik tegen sommige station's ben, helemaal niet.
Het probleem 24/7 vindt ik van deze kant helemaal niet erg, want als de data te oud is, loopt die ook niet mee, wordt die uitgesloten van max en min en op tijdstip van aan zetten en de data doorgeven, gaat het weer mee tellen, daar heb ik totaal niks op tegen.

Waar ik wel groen en geel van wordt is dat als ik een paar dagen vreemde hoge getallen en lage getallen zie en dat de station beheerder er niks aan doet, daar wordt ik gek van.

Als ik al een gegeven zie wat niet kan klopen, zit ik al alles na te kijken. Nu kan ik dat niet van een andere ook verlangen, maar een site als HWA in princippe wel.
Als je gegevens door geeft moet je ook zorgen dat die kloppen en kloppen die niet dan vindt ik ook dat ze geweerd mogen worden.

Een station die niet 24/7 online is maar wel zorgt dat de gegevens kloppen vindt ik zeker ok, beter een niet 24/7 met wel de juiste gegevens dan een die 24/7 wel online is met getallen van de Noordpool en erger.

Ik hou zelf van perfectie en verlang het ook wel van de groep die HWA tot iets kunnen maken.

Dit eventjes tot kort wat ik eigenlijk vergeten was in de andere reactie's te vermelden.

Wat ik ook ergens snel las is dat van een duur station aan te kopen.

Nou als je een goedkoop weerstation koopt met waarde's die niet kloppen, dan heb je ook goedkoop geld weg gegooid, lijkt mij niet leuk als je zelf een weerstation hebt die aangeeft 25 graden buiten en het os maar 4 graden, daar heb je wat aan en wat het limiet is, dan die gegevens ook nog aan HWA sturen, top limiet.
Door Wietse
Jongensjongensjongens toch.

Ik denk dat de meeste mensen van hetweeractueel.nl dit allemaal niet door leest.
Lossen jullie eerst allemaal jullie eigen stations problemen op en houd het bij jezelf.

Als Luc ziet dat er steeds verkeerde waarden worden door gegeven door een station, dan zal hij er zelf wel iets over zeggen. Tenzij hij het aan iemand anders vraagt zoals in een ander topic al is gebeurd, meende ik.

Zeg dan dat je mee wil helpen met vragen wat er met verschillende stations aan de hand, maar jullie zitten alleen maar te zeggen, dit is niet goed en dat niet en wat er allemaal beter kan.

Terwijl er allang heel wat station problemen hadden kunnen worden opgelost.
Dit was mijn woordje en ik bemoei me er verder niet meer mee.

Met vriendelijke groet,
Wietse.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7