Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteo Simpelveld
wsp schrijft:
osjohn schrijft:
Wat een kinderachtig zooitje, we zijn amateurs en geen profesionele weerkundigge die een betaalde weersite bouwen om hun inkomsten te garanderen.
Vergis ik me, is deze site door Luc opgezet voor mensen die er lol in hebben ??
Is het voor profs dan stop ik nu nog met weeractueel, daarbij als er nog meer van die onzinnigge discussies komen ben ik ook weg.
Voor mij is het hobby.

John van Os

Wat een reactie, nee maak er maar een zooitje van met data die helemaal niet kloppen, dan heb je wat. Ook een amateur zal de juiste data aan moeten leveren, wat hebben we eraan als de data niet klopt. Daar hoef je geen Prof of amateur voor te zijn, de data moet gewoon kloppen en geen grote afwijkingen hebben zoals Den Haag. Wat lol betreft ben ik het met je eens, ook ik ben geen Prof maar amateur maar probeer toch de juiste data te geven, kom nou, laten we eerlijk zijn, wat heb je aan een weerstation die nu 60 graden aan geeft of andere vreemde waarde's, heb je daar wat aan, dit speel je op Awekas ook niet klaar, maar wel hier zeuren dat we geen Prof's zijn.

Ik had toch wel iets meer van je verwacht John en meer begrip, zo help je HWA ten onder, data moet gewoon goed zijn, ook voor amateur's.
Mijn ervaring is trouwens dat amateur's juist aktiever zijn als prof's en juist proberen om de boel goed te hebben.

Goedemiddag Marcel,

Ik ben het met je volledig eens ook wat reeds in dit onderdeel van het forum hebt vermeld.

Groet Bert
Door Christian
wsp schrijft:
Christian schrijft:
Voor mijn part hoeft het ook niet super-de-puper te zijn. Redelijk veel online is voor mij al voldoende, en ook hoeven de instrumenten niet op officiële hoogtes ingesteld te worden.

Dit is wel leuk ten minste, maar het moet ook een hobby blijven.

Groet,
Christian Versloot
WS Apeldoorn

Hallo Christian,

Het moet zeker een hobby blijven, maar de data moet ook betrouwbaar zijn, of het dan een hobby is of niet. Verschillen van 20 graden is onmogelijk en mag ook niet ook bij hobby doeleinde. Zou jij het accepteren als jouw weerstation nu 60 graden zou aan geven???????
Dan zou ook jij meteen op onderzoek uit gaan, klopt toch.

De hoogte van sensoren en zo is mij echt niet belangrijk, beetje na leven is toch wel mogelijk, je hangt een temperatuur meter toch ook niet in de zon maar wel in de schaduw, kleine dingen. Je wilt toch de juiste gegevens bekend maken. Wat hebben we aan gegevens die niet kloppen, kom op he laten we eerlijk zijn.

Dat klopt zeker, ik merk ook dat mijn weerstation slecht meet kwa wind en temperatuur. Wind wist ik vooraf al maar door omstandigheden kon ik deze niet verhogen. Inmiddels heb ik over enkele dagen een weerhut in de tuin staan en heb ik ook al een hogere windmast klaar liggen die de tuin in kan, dus dat wordt ook zo spoedig mogelijk verbeterd.

Christian
Door osjohn
Met jou ben ik het eens Kees, en men moet ook kunnen inzien dat er soms instellingen niet juist zijn.
Daarom is er een forum om vragen te stellen voor moeilijkheden die je heb met het installeren van een toch bewerkelijk programma.
Weatherlink, Weatherdisplay (Live), Wswin etc. hebben totaal tientallen instellingen waar veel mensen moeite mee hebben.
Daarom zoveel ophef over een weerstation wat niet goed staat ingesteld.

Laten we eerst maar eens de serieuze vragen proberen op te lossen, die zijn nog vaak niet beandwoord.

John van Os
Door wthus
osjohn schrijft:
Wat een kinderachtig zooitje, we zijn amateurs en geen profesionele weerkundigge die een betaalde weersite bouwen om hun inkomsten te garanderen.
Vergis ik me, is deze site door Luc opgezet voor mensen die er lol in hebben ??
Is het voor profs dan stop ik nu nog met weeractueel, daarbij als er nog meer van die onzinnigge discussies komen ben ik ook weg.
Voor mij is het hobby.

John van Os

Mee eens! Heb nu ook regelmatig de neiging om de knop op off te zetten voor de upload en het bij mijn eigen website te houden. Kleine moeite om daar even heen te surfen voor de juiste data.
Door Eckie76
wslangerak schrijft:
Maar het gaat nu toch uiteindelijk maar om één station van de ca. 150 die glad verkeerde gegevens uitspuugt? En die heeft Fahrenheit en Inches ipv Celcius en hPa ingesteld staan. Dat zien we toch allemaal aan die waarden?

Moeten we daarom dan zo'n toestand maken? Is er niemand die een E-mail adres van die beste man in Den Haag kan vinden om hem er ff op te wijzen?

Ik vind - nu ik toch zit te typen - dat de gegevens zo betrouwbaar mogelijk moeten zijn in amateurbegrippen. Als hier de stroom bijvoorbeeld uitvalt en ik ben niet thuis, zijn mijn gegevens ook niet actueel. Maar als alles draait probeer ik regelmatig te checken (waar ik ook ben) of alles nog steeds klopt.

En als mijn regenmeter door een windvlaag van zijn fundering wordt gerukt :blink: en ik zie plotseling 3 meter regen in een kwartier tijd zal ik er alles aan doen om dat zo snel mogelijk recht te zetten. Dat ben ik alleen al aan mezelf verplicht vind ik.

Mijn PC staat 24/7 aan en da's mijn keuze (en mijn Eneco-rekening). Als iemand dat niet wil of kan - denk aan de jongsten onder ons - geen probleem, die stations worden vanzelf uitgegrijsd in het overzicht.

Ik denk dat we het allemaal wel over die punten eens zijn. Alleen de controle en de uitvoering van eventuele tips, waarschuwingen of anderszins aan de stationsbeheerders, dat is het punt.
Daar zal Luc uit moeten komen, met hulp van ons. Ik wil daar best mee helpen indien nodig.

Maar gezien de reactie van Dr. Ammer denk ik dat "we" nu inderdaad verkeerd bezig zijn. Teveel dingen worden op de persoon gespeeld en dat is niet fair. Als nieuwelingen op dit forum zo al reageren moeten we bij onszelf te rade gaan en ons inderdaad met onze hobby bezighouden.

Ik wil echt niemand de les lezen met dit verhaal, asjeblief nie, maar na de opmerkingen gisteravond over "niet reageren en alleen op details letten" wilde ik toch mijn ei ook even kwijt. En dat is er nu uit. :dry:

Groeten allemaal enne.... het waait behoorlijk vind je niet?

Inmiddels heb ik 'm gevonden en ja hoor.....

[img]http://www.weerstationlangerak.nl/images/wsleyenburg.jpg[/img]

Er staat een berichtje op het gastenboek.

Kijk, dit zijn nu berichten waar je iets mee kan.
Door Meteo Simpelveld
Eckie76 schrijft:
wslangerak schrijft:
Maar het gaat nu toch uiteindelijk maar om één station van de ca. 150 die glad verkeerde gegevens uitspuugt? En die heeft Fahrenheit en Inches ipv Celcius en hPa ingesteld staan. Dat zien we toch allemaal aan die waarden?

Moeten we daarom dan zo'n toestand maken? Is er niemand die een E-mail adres van die beste man in Den Haag kan vinden om hem er ff op te wijzen?

Ik vind - nu ik toch zit te typen - dat de gegevens zo betrouwbaar mogelijk moeten zijn in amateurbegrippen. Als hier de stroom bijvoorbeeld uitvalt en ik ben niet thuis, zijn mijn gegevens ook niet actueel. Maar als alles draait probeer ik regelmatig te checken (waar ik ook ben) of alles nog steeds klopt.

En als mijn regenmeter door een windvlaag van zijn fundering wordt gerukt :blink: en ik zie plotseling 3 meter regen in een kwartier tijd zal ik er alles aan doen om dat zo snel mogelijk recht te zetten. Dat ben ik alleen al aan mezelf verplicht vind ik.

Mijn PC staat 24/7 aan en da's mijn keuze (en mijn Eneco-rekening). Als iemand dat niet wil of kan - denk aan de jongsten onder ons - geen probleem, die stations worden vanzelf uitgegrijsd in het overzicht.

Ik denk dat we het allemaal wel over die punten eens zijn. Alleen de controle en de uitvoering van eventuele tips, waarschuwingen of anderszins aan de stationsbeheerders, dat is het punt.
Daar zal Luc uit moeten komen, met hulp van ons. Ik wil daar best mee helpen indien nodig.

Maar gezien de reactie van Dr. Ammer denk ik dat "we" nu inderdaad verkeerd bezig zijn. Teveel dingen worden op de persoon gespeeld en dat is niet fair. Als nieuwelingen op dit forum zo al reageren moeten we bij onszelf te rade gaan en ons inderdaad met onze hobby bezighouden.

Ik wil echt niemand de les lezen met dit verhaal, asjeblief nie, maar na de opmerkingen gisteravond over "niet reageren en alleen op details letten" wilde ik toch mijn ei ook even kwijt. En dat is er nu uit. :dry:

Groeten allemaal enne.... het waait behoorlijk vind je niet?

Inmiddels heb ik 'm gevonden en ja hoor.....

[img]http://www.weerstationlangerak.nl/images/wsleyenburg.jpg[/img]

Er staat een berichtje op het gastenboek.

Kijk, dit zijn nu berichten waar je iets mee kan.

Awel zulle,

Goed gedaan

Groet Bert
Door Eckie76
osjohn schrijft:
Met jou ben ik het eens Kees, en men moet ook kunnen inzien dat er soms instellingen niet juist zijn.
Daarom is er een forum om vragen te stellen voor moeilijkheden die je heb met het installeren van een toch bewerkelijk programma.
Weatherlink, Weatherdisplay (Live), Wswin etc. hebben totaal tientallen instellingen waar veel mensen moeite mee hebben.
Daarom zoveel ophef over een weerstation wat niet goed staat ingesteld.

Laten we eerst maar eens de serieuze vragen proberen op te lossen, die zijn nog vaak niet beandwoord.

John van Os

Mag ik vriendelijk, doch met klem verzoeken om deze moraliserende reacties achterwege te laten en je beklag over onbeantwoorde vragen in een daarvoor apart aangemaakte topic te plaatsen?
Ik vraag dat omdat iedereen zich dan beter kan concentreren op de eigenlijke vraag en niet zijn eigen recht onnodig hoeft te verdedigen om zelf te bepalen wat hij belangrijk en serieus vindt.

bvd
Door hansmiv
Het is een prima constatering dat Den Haag zijn waardes in Fahrenheid en feet doorgeeft, althans in niet metrische waarden. Waar het mij om gaat is vooral dat "Den Haag" dat zelf blijkbaar niet vaststelt. Doet Den haag niet aan controle van zijn eigen gegevens ? Het lijkt mij niet. In dat geval is het dus een "twijfelachtig station". De opmerking dat we met zijn allen met eeen hobbie bezig zijn snijdt in het geval van Den Haag dus geen hout. Den Haag is juist NIET met zijn hobbie bezig.

Overigens heb ik in een eerder forum het voorbeeld van Den Haag al genoemd, tegelijk met het voorbeeld "Leiden". Ik haal het hier nog maar even aan. Leiden heeft zich nieuw aangemeld (welkom, Leiden !). De gegevens die Leiden doorgeeft kloppen echter niet. Zo even uit het hoofd gezegd is de barometer van Leiden 5 hPa te laag. Een ander fenomeen is dat Leiden een windkracht 1 Bft meet, terwijl alle stations hier en in de wijde omgeving ongeveer windkracht vijf meten. Naar mijn mening moet zo'n station eerst zijn zaakjes op orde zien te krijgen. Dat wij hier met zijn allen daarbij graag willen helpen bestaat geen twijel over. Maar er moet toch eerst eens onderzocht worden waardoor deze afwijkingen ontstaan.

Het gaat er mij niet om dat we hier nu met z'n allen gaan uitvlooien hoe het komt dat Leiden niet de juiste gegevens kan aanleveren (zoals dat intussen bij Den Haag al wel gebeurd is), maar dat we een principieel standpunt innemen wat de minimale criteria zijn waaraan een station moet voldoen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7