Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door WSWijk
#51856
Kijk eens in je eeebox. Start daar een cmd.exe op (start, uitvoeren, cmd.exe intikken)
Tik dan in:
ipconfig (gevolgd door enter)
Krijg je daar wel een ip-adres te zien dat begint met 192.168? Of krijg je een ip-adres te zien dat met 169.254 begint?

Als het begint met het 169.254, dan tik je in de cmd box in:
ipconfig /renew (wederom gevolgd door enter)

Krijg je dan wel een 192.168 adres?
- Ja, dan zou alles moeten werken
- Nee, dan is er echt een verbindingsprobleem via de kabel.
Door Snarf2000
#51857
@ Frans in Jip en Janneke taal de netgear loskoppelen en dan op nieuw proberen om wel een werkende verbinding te krijgen op de eeebox of moet ik de netwerkkabel op de netgear aansluiten daar zitten namelijk ook nog ingangen op


Ik zou de wifi router loskoppelen.
zodat je maar 1 DHCP in je netwerk hebt.

Zorg dan ook dat je eeebox op automatisch ip adres verkrijgen staat.
Gaat het allemaal goed, dan geef je je eebox maar datzelfde vaste ip adres.

EDIT: Als jou wifi apparatuur wel werkt, zou je hem daar ook op kunnen aansluiten.
In ieder geval lijkt het een IP adres probleem te zijn.

Frans
Door weerzal
#51861
Dank,

Ik heb weer huiswerk voor vanavond.
Hou jullie op de hoogte over de vorderingen.

groet Rob.
Door weerzal
#51865
heb alles geprobeerd de cmd.exe was oke, router los en uit geen verbetering,laptop aan de kabel wel internet uiteindelijk systeemherstel gedaan.1 dagje voor de breakdown en wat gebeurd er HIJ DOET HET.
Man wat ben ik blij en nu maar hopen dat dit zo blijft.
Ik denk werkelijk dat het toch te maken heeft met de update van ie terwijl ik niet toegestaan heb om ze automatisch te installeren.
Iedereen bedankt voor de tips en hulp.

Groet Rob.
Door weerzal
#51868
Goedemorgen,

Het werkt nog steeds gelukkig.
En de vreemde reactie is al verwijderd.
Van mij mag er een slotje op.

Groet Rob.