Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Ik heb een topic verwijderd waar over een aanvaring tussen 2 weeramateurs werd gediscussieerd.

De reactie van hansminv in dat topic(zie hieronder)vond ik erg passend en daar sluit ik me volledig bij aan. Ik heb een gedeelte van deze tekst opgenomen in de forum regels. Deze forum regels zijn ook te bekijken via de link regels op http://www.hetweeractueel.nl/forum/.

Ik wil deze regels gaan gebruiken als handvat voor moderators van dit forum. Zo kunnen we ons op dit forum focussen op onze gezamelijke hobby: het weer.

Aanvullingen of opmerkingen op deze regels kunnen hier gemeld worden, dan kan ik de forum regels bijwerken.

hansmiv schrijft:
Een forum op het internet is net de echte wereld. Je komt er allerlei mensen tegen. De ene ligt je wel, de andere niet. Je hoeft niet ieders vriend te zijn en je hoeft het niet met iedereen eens te zijn. Dat geldt voor jouw en dat geldt voor "die ander".
Persoonlijk lig ik allemaal niet zo wakker van dat soort dingen. Als ik jou was zou ik dat ook niet doen. En "die ander" moet er ook niet zo'n verhaal van maken.

Zoals je al wel hebt gezien is het met name hier bij HWA soms heel moeilijk om een onderwerp "on-topic" te houden omdat mensen emotioneel reageren of opmerkingen op zichzelf betrekken. Het is zaak dat we proberen om ons hier met het weer / onze gezamenlijke hobbie bezig te houden.

Eerlijk gezegd hoort dit onderwerp dan ook niet hier thuis. Regel het onder elkaar. Of niet. Maar ga elkaar niet in de weg zitten en ga hier niet op de man spelen via het forum.

... vind ik.
Door Roelof
Hellemaal mee eens Luc en nu maar weer verder met de hobby.

Roelof Smeenge (meteo-sleen)