Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
Upload gestopt!
Af en toe krijg ik geen verbinding meer met het weerstation, het lijkt erop dat de batterij leeg is. Morgen nieuwe bestellen en dan maar even kijken wat het gaat doen.
Hoewel de verbinding soms terug komt valt die later weer uit, dit geeft als resultaat dat de temperatuur op 73.3 graden komt, daardoor heb ik de upload voor nu even stop gezet tot het probleem weer is opgelost. Zodra er een nieuwe batterij in zit laat ik het even weten, hopelijk is het probleem dan opgelost met de batterij.
Door SpeedyGJ
Gisteren nieuwe batterij erin gedaan, hele tijd ging het goed tot nu helaas weer de low battery melding...
Duidelijk een bug in de console, best wel vervelende bug ook :(
Door SpeedyGJ
Bij deze gelijk maar weer gestopt.........ik ga de moeite er niet meer voor doen!
Alweer ligt het station eruit, en dat terwijl er een nieuwe batterij in zit..het wordt me blijkbaar niet gegund.....binnenkort kan ik een nieuwe VUE halen, als het dan nog niet goed is dan zeg ik mijn hobby gedag........
En nu maar met een enorm k*t gevoel maar naar bed.
Door jacg
Zie net op marktplaats eentje staan Speedy, iets voor je?

Kost maar 200 euro, en deze werkt verder prima volgens de verkoper....
Door weerzoetermeer
Beste Gert-Jan,

Je eigen, niet meer goed functionerende Vue, op Marktplaats zetten met de mededeling dat deze verder prima werkt vind ik redelijk associaal. Ik mag aannemen dat je dit nog gaat aanpassen anders zit je bewust de boel te belazeren.

http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/weerstations-en-barometers/m618940602-davis-vantage-vue.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Gr.
Thierry
Door tjabine
Snoeihard!

Dit is toch niet normaal Gert-jan!
Een ander opzadelen met jouw defecte Vue.

Heb je mij ook al eens geflikt trouwens!

Met je vorige Vp2 waar de battery ook al van leeg raakte! Link

Dit station heb ik toen van je gekocht via Marktplaats! nog bedankt.
Door wvdkuil
tjabine schrijft:
Snoeihard!

Dit is toch niet normaal Gert-jan!
Een ander opzadelen met jouw defecte Vue.

Heb je mij ook al eens geflikt trouwens!

Met je vorige Vp2 waar de battery ook al van leeg raakte! Link

Dit station heb ik toen van je gekocht via Marktplaats! nog bedankt.

Nu dacht ik toch op 8 maart van dit jaar zijn vorige VP2 te hebben gekocht. 500 euro, zo goed als nieuw weggedaan omdat er een kindje op komst was.
Maar na betaling bleek het een ouder model te zijn, er was geen deksel meer van het console, er was geen oplader. Alles zou nagestuurd worden. Nooit ontvangen.
Jammer, maar zo hoort het niet. Niet onder HWA leden en niet op Marktplaats.

Wim van der Kuil
Door SpeedyGJ
1: Mijn vriendin heeft het zonder mijn toestemming erop geplaatst omdat ik het WS zat was... ik heb inmiddels de desbetreffende advertentie verwijderd, ook 1 reactie gekregen en eerlijk antwoord gegeven dat ik nog niet van plan was deze nog weg te doen.

@tjabine:
Er is een nieuwe supercap erop geplaatst, dit is ook nog gemeld in het forum, daarna heb ik er geen problemen meer mee gehad. Dat er daarna weer problemen zijn ontstaan kan ik niks aan doen, je hebt verder ook geen contact meer met me opgezocht.

@Wvdkuil:
Dat is correct, ik heb alle onderdelen nog nagestuurd, waarom heb je mij daar niet over gecontacteerd? Dan had ik een oplossing voor kunnen bedenken. Als ik geen mail meer krijg ga ik vanuit dat alles goed is verlopen, ik lees nu dat dit dus niet het geval is.

Jongens ik vind het spijtig dat ik op deze manier de grond in wordt getrapt....Al helemaal nu ik lees dat er dingen niet goed zijn gegaan. Ik wil alles netjes oplossen en hoe kan ik ruiken dat er iets niet goed is gegaan?
Neem voortaan in zulke gevallen altijd contact op!

Nog even terug te komen op de Vue.
Vanmorgen even reset gedaan en channel op 1 gezet, helaas mocht dit niks uitmaken. De temperatuur gaf een -67.8 graden aan, het lijkt erop dat dit systeem dus defect is en dus niet verkoopbaar!
Er is via via wat geld geregeld voor een nieuwe Vue.

Nogmaals: Het is niet mijn bedoeling op mensen te belazeren. Ik wil handelen zoals het hoort, niet alleen voor me zelf maar ook voor de anderen! Want het is tenslotte een kostbare hobby!
Door tjabine
@tjabine:
Er is een nieuwe supercap erop geplaatst, dit is ook nog gemeld in het forum, daarna heb ik er geen problemen meer mee gehad. Dat er daarna weer problemen zijn ontstaan kan ik niks aan doen, je hebt verder ook geen contact meer met me opgezocht.

Hoi Speedy,

In het topic pagina 3 nieuwe supercap gemonteerd.
Pagina 4 en 5 geef jij aan weer de melding te hebben van een low battery!!

Ik zelf ben er pas twee weken geleden achter gekomen dat het probleem er nog in zit
omdat ik hem voor iets anders nodig had.
Na aankoop van jouw dus niet meer gebruikt.(gekocht voor reserve onderdelen)

Ook stom van mij want als ik je topic had gelezen had is dus geweten dat hij nog defect was!

Gr Ron.
Door SpeedyGJ
Dat wist ik verder niet dat je em achter wege had liggen. Ik wil er verder ook geen problemen over krijgen of wat dan ook maar, ik hoop dat we deze discussie verder kunnen beëindigen, als er nog vragen zijn graag via PM!

Voor de rest heb ik het geld om een nieuwe station aan te schaffen, maar voor dat ik dat ga doen ben ik wel achter 1 ding gekomen!

Het weerstation heeft 3 kabels:
1: Zonnepaneel
2: Temp / Wind
3: Regen / Batterij

Het station registreert wel de temp/wind, zonnepaneel werkt ook, ik heb de batterij eruit gehaald en de gegevens komen wel gewoon binnen dus de zonnepaneel werkt verder.

Echter geen neerslag gemeten, toch is er wel regen gevallen. Er is dus iets met de kabel val de regen/batterij.
Ik kan helaas nu niet het dak op omdat de kleine op bed ligt, vanmiddag haal ik het station er even af en zal ik eens kijken waar het probleem aan kan liggen, misschien dat de puntjes net geen contact maakt met de printplaat, indien dit het geval is, is het probleem eigenlijk dan opgelost, maar goed de tijd zal het gaan leren :)
Als er nog iemand tips heeft dan hoor ik het wel.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9