Algemeen forum voor discussie over de website
Door meteobergen
Ziekelijke toestand al met al !!
Namen noemen doen we niet maar de verzieker in kwestie is bekend.
Ook ik werd lastig gevallen oo de shout.
Persoon in kwestie vraagt zelfs vriend van iemand te worden op faceboek die ik helemaal niet ken!!

Moet allemaal niet erger worden.

Gr Siets Meteo Bergen
Door Snarf2000
Heren,

Ik krijg akelige PM berichten in mijn box.

Dit moet inderdaad gestopt worden, echter,...

HWA is hier niet de veroorzaker noch de schuldige van.
Er is hier iemand die meeleest en onze hobby verziekt.

Graag ontvang ik IP adressen van de spammer.
Ik zal proberen via de provider deze persoon te laten stoppen.

Let wel, dit is een persoonlijke actie.
Ik doe dit voor jullie en HWA staat hier duidelijk buiten

Dit is ronduit belachelijk wat er gebeurd.

Frans
Door SpeedyGJ
Sinds gisteren een shoutbox op mijn site geplaatst, momenteel nog geen last gehad.
In het verleden heb ik wel veel spamberichten gehad op mijn site, je werd daar echt niet goed van.

Dat er nu mensen lastig wordt gevallen is ronduit belachelijk! Prima actie Snarf aanpakken die lui!
Door Snarf2000
In de database van HWA is de spammer niet bekent als poster.
Op ip adres ben ik richting provider bezig om hem te laten stoppen.

Ik zit er bovenop.

frans
Door Snarf2000
Eindelijk komen we ergens.

De dader verschuilt zich achter een proxy server.
Dat was al snel duidelijk.
Via de eigenaar van de proxyservers hebben we de gegevens opgevraagd van de werkelijke IP adres(sen)
Bij overlast, dus ook spam is deze actie mogelijk.
Deze club is zeer welwillend.

De zelfde IP adressen kwam ik gister ook tegen op MIJN website in de access logs.
Hij is maar relatief kort op mijn site geweest (1.5 minuut) maar geen narigheid uitgehaald.

Het wachten is nu even op de eigenaar van de proxy, wanneer hij alles geanalyseerd heeft.
Dit kon een of twee dagen duren.
Daarna kan er nog actie worden ondernomen richting wie dan ook.

Eigenlijk hoop ik dat hij zich bij mij meldt via PM.
Dan kunnen we het achter de schermen afwikkelen.

Grt Frans
Door Eckie76
Snarf2000 schrijft:
Eindelijk komen we ergens.

De dader verschuilt zich achter een proxy server.
Dat was al snel duidelijk.
Via de eigenaar van de proxyservers hebben we de gegevens opgevraagd van de werkelijke IP adres(sen)
Bij overlast, dus ook spam is deze actie mogelijk.
Deze club is zeer welwillend.

De zelfde IP adressen kwam ik gister ook tegen op MIJN website in de access logs.
Hij is maar relatief kort op mijn site geweest (1.5 minuut) maar geen narigheid uitgehaald.

Het wachten is nu even op de eigenaar van de proxy, wanneer hij alles geanalyseerd heeft.
Dit kon een of twee dagen duren.
Daarna kan er nog actie worden ondernomen richting wie dan ook.

Eigenlijk hoop ik dat hij zich bij mij meldt via PM.
Dan kunnen we het achter de schermen afwikkelen.

Grt Frans

Goed bezig, Frans!
Door duck1966
goede avond. gister avond ook van de vervelende berichten in mijn shout, het zou toch iemand van hwa zijn anders kan je niet zomaar de tekst overnemen zo als hier eerder stond, of het is een oud hwa lid.
Ik shout ook bij vaste mensen en ga inderdaad wel eens een rond hwa mensen om te kijken of er een shout is om daar wat neer te zetten,

Van sommige heb ik netjes een bericht gekregen dat ze dat niet wilden dus doe ik dat ook niet. en 1 persoon vond het niet nodig om wat te zeggen die gooide meteen een ip ban op mijn adres.

Persoonlijk vind ik dat kinderachtig maar ieder mens is gelukkig niet het zelfde en dus respecteer ik die persoon.

Jammer dat er mensen zijn die het dan nodig vinden om elkaar te gaan zwart maken op een shoutbox en dat dan iemand zijn leuke hobby zo moet houden en stopt met een shoutbox terwijl hij het wel leuk vind om zo contact te hebben met de andere kan van ons landje.

Hoop dat de spammer gevonden wordt en dan er ook mee stopt.

Groetjes ronald
Door Snarf2000
De route van de spammer is al redelijk bekent.
Met hulp van een bevriende service hosting provider en de "Sherlock Holmes" van HWA heb ik een paar adressen en telefoonnummers gekregen.
Morgen in de loop van de dag ga ik even bellen.

Ik hoop op een succesje

Frans
Door Eckie76
duck1966 schrijft:
goede avond. gister avond ook van de vervelende berichten in mijn shout, het zou toch iemand van hwa zijn anders kan je niet zomaar de tekst overnemen zo als hier eerder stond, of het is een oud hwa lid.
Ik shout ook bij vaste mensen en ga inderdaad wel eens een rond hwa mensen om te kijken of er een shout is om daar wat neer te zetten,

Van sommige heb ik netjes een bericht gekregen dat ze dat niet wilden dus doe ik dat ook niet. en 1 persoon vond het niet nodig om wat te zeggen die gooide meteen een ip ban op mijn adres.

Persoonlijk vind ik dat kinderachtig maar ieder mens is gelukkig niet het zelfde en dus respecteer ik die persoon.

Jammer dat er mensen zijn die het dan nodig vinden om elkaar te gaan zwart maken op een shoutbox en dat dan iemand zijn leuke hobby zo moet houden en stopt met een shoutbox terwijl hij het wel leuk vind om zo contact te hebben met de andere kan van ons landje.

Hoop dat de spammer gevonden wordt en dan er ook mee stopt.

Groetjes ronald

Hallo Ronald,

Ik ben 36 en trek dit infantiele geneuzel gewoon niet.

Als je een hechte groep liefhebbers bent en op elkaars pagina post heb ik daar helemaal geen moeite mee, integendeel zelfs. Al ligt het 24.000 km verderop
Maar ga je gewoon zonder eerst jezelf eens fatsoenlijk te hebben voorgesteld aan de rest van de bezoekers te werk, dan val je bij mij al meteen door de mand.

Ik ben sinds enkele jaren veel bezig met fotografie en publiceer veel werk op Flickr etc. Als mensen dan lukraak met oneliners beginnen te commenten, en "awards" te strooien, zonder dat ik hen ken of ooit een foto van hen heb kunnen terugzien, dan weet ik meteen dat het gaat om "view-collectors" en zie ik dat niet als een oprechte eer voor mijn werk.
Ik heb liever 1 eerlijke reactie, dan 1.345.989 pregefabriceerd reacties van mensen die alleen uit eigenbelang handelen, in de hoop dat jij dan ook een keer naar hun werk kijkt.
Als ik iemands werk goed vind, dan kijk ik vanzelf vaker.
Maar dan verdiep ik me ook oprecht in de personen achter het werk en wil ik met ze ouwehoeren daarover.

Snap je de vergelijking?

Groet Olaf