Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Ik heb een eerste kaartje gemaakt ter indicatie op basis van hoogtemetingen van vandaag. Snel ook nog even gemeten hier. 12cm tot 13cm op het hele gras. Op de oprit 'slechts' 9cm, daar bleef het niet gelijk liggen.

Het sneeuwt nog steeds licht door. Volgens de radar kan dat nog wel even doorgaan.

Edit: tussen de middag met de kids grote sneeuwpop gemaakt. Nu even naar school brengen en aansluitend een wandeling maken door de sneeuw.... :laugh:

Gr,
Luc
Door Luc
Weer terug van een sneeuwwandeling. Ongelofelijk het blijft maar door sneeuwen. Op het gras en in de de velden rondom Kessel ca 15cm sneeuw nu. Op bestrating meet ik gemiddeld 10cm nu.

Ik zal later vandaag een aantal foto's uploaden van slecht zicht door de matige sneeuwval.

Gr,
Luc
Door Willy Peters
Als ik zo naar de sneeuwhoogtes kijk zitten er een paar opmerkelijke waarden bij? Of het zijn tikfouten, of zijn er mensen bij die de lijst verzieken?

Willy
Door ws vreewijk
Hi Willy,

Nee ik denk dat het om een input foutje gaat iemand wil 8.6 cm intikken en dat word dan 86 cm.

Deze conclusie trek ik uit de vele andere bekeken waardes die zijn ingevuld en die niet kloppen.

gr Chris
Door Snarf2000
Voordat de kaart gegenereerd wordt loopt Luc door de ingevulde waarden.
Onlogische getallen worden eruit gehaald. (Handmatig)

Nu weet ik niet wat er gebeurt als je een komma of een punt plaatst als decimaal in een sneeuwhoogte.
Misschien dat er inderdaad dan een "spookwaarde" tevoorschijn komt.
Luc kan ons dat wel vertellen.

Op de pagina waar je de sneeuwhoogte kunt invullen staat vet gedrukt:
Sneeuwhoogte in centimeters:
Misschien moet er wel staan: Sneeuwhoogte in hele centimeters:

Waarschijnlijk zijn er weinig mensen die de sneeuwhoogte in decimalen invullen.
Maar je weet maar nooit.

Frans
Door nolversteeg
Of een denk fout.
Bijlagen
sneeuw___kopie.JPG
sneeuw___kopie.JPG (29.57 KiB) 2269 keer bekeken
Door Goris
Dit gezien op het net " Een vuistregel is dat 1 eenheid regen gelijk is aan 8 eenheden sneeuw, dat wil zeggen dat er voor 1 cm sneeuw ongeveer 1,2 mm regen nodig is"
Dit kwam bij mij redelijk uit 9 cm in de meter ongeveer 7,5 cm sneeuw dit over de gehele sneeuw periode van 6 uur tot +/- 10 uur. De ondergrond was hier niet bevroren dus bleef niet liggen dan is het moeilijk meten als hij bijna direct smelt. De stelregel kan redelijk kloppen.

Groeten Louis