- 20 dec 2012, 20:43
@Theo,
is een raar fenomeen, want de regen wordt gemeten met een reedrelais, die kan alleen maar een puls geven, doet hij dat niet ben je 0,2 mm kwijt, mits je meet met een kip van 0,2 . Als de data die verstuurd wordt corrupt is om de en of andere reden, zou je een fout kunnen krijgen in alle data die verstuurd wordt. Ik weet niet of de heren ontwerpers daar rekening mee gehouden hebben. alle data die binnenkomt wordt opgeslagen op een specifieke plek in het geheugen van de console of de envoy, en aan die string zit een vette checksum, dus dat kan haast niet mis gaan.
@Gert,
Testen met sneeuw heb ik ook gedaan, maar daar heb je geen referentie van, en het is ook niet zo dat de beker zo heet is dat het gaat koken, maar wel net voldoende om de motregen te laten verdampen,
Wat ik vandaag ook mooi heb kunnen testen is de gelijkloop tussen de 2 regenmeters zelfde hoogte 1,5mtr uit elkaar.
Aanvankelijk nam de door mij gekalibreerde de voorsprong met ongeveer 5 minuten verschil, later op de dag ging de andere aan de haal met 5 minuten voorsprong, momenteel lopen ze beide in de pas met 5,4 mm. kan nog meten tot 23,59 Uur voordat de reset komt. En beide meters even openmaken om te zien hoeveel regen er in de Kip zit , want die wordt morgen weer meegeteld.
De verwarming is wel uit,
Groeten Nol