Goedemiddag allemaal,
Inmiddels is EWN zich als een olievlek aan het verspreiden. Mooi om te zien. Hier hebben door diverse mensen heel wat uurtjes werk in gezeten. Zelf heb ik het al wel draaien op mijn server maar nog niet actief zichtbaar op de site. Ik hoop dat ik daar komende week wat tijd voor heb.
Ook zie ik dat er diverse problemen gemeld zijn. Zo komen we samen tot de oplossingen.
Maar ook ik heb een probleem wat ik niet kan verklaren. Zoals een aantal misschien weten heb ik vrij diverse en complexe programmatuur hier draaien en om dit te spreiden heb ik 4 servers staan en 2 dataservers. Ook behoort inmiddels tot de verzameling een IPad en laptop
Alles loopt via een en hetzelfde modem en router.
Even uitleg van het probleem wat ik dan tegenkom. Op de 3 vaste pc's heb ik Windows XP-pro. De IPad werkt met Safari en de laptop met Windows Vista. Overal kan ik de site van EWN draaien, maar er is een Pc die daar problemen mee heeft.
Dit is juist de snelste van het setje en wanneer de site wordt geladen blijft hij hangen op het laden van de kaarten. Het geblokte balkje blijft dan in beeld. Ook maakt het niet uit of ik op deze pc het nu bekijk via Chrome, IE, Firefox etc.
Om het nog wat gecompliceerder te maken maakt het niet uit of ik EWN via een collega wil zien. Ook dan laadt de site niet. Ook de site van Henkka zelf......
Uitgesloten is dus:
- Dat het aan mijn site ligt, ik kan het via hetzelfde netwerk wel op een andere pc zien
- Dat het aan de browser ligt, andere browsers op dezelfde pc hebben ook last hiervan.
- En ik heb het probleem ook bij collega's
- Alle mogelijke andere sites kan ik wel via deze PC bekijken.
Kortom, enig idee waar te zoeken. Vrij uitgebreide omschrijving dus hoop dat ik er wat verder mee kom.
Neemt niet weg dat EWN een succes aan het worden is.
Groeten,
Wisse
www.weerstation-grootegast.nl