Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Snarf2000
reitsma1960 schrijft:
Snarf2000 schrijft:
Nog een leuke:
(Of komt het door gebruik van FRAMES?)

Heb ik ook gehad. Heb je per ongeluk compatibiliteits modus aanstaan?
Moet normaal werken met IE9. Gebruik ik ook.

Groet,
Oebel

That's the trick !!!

Thnx, Frans
Door reitsma1960
Snarf2000 schrijft:
Hoi Oebel.

De laatste versie vanmiddag nog opgehaald.
Ook ik hoopte op een nieuwe versie, maar daar stond nog steeds de zelfde.

Frans

Hoi Frans,

Dan gaat er iets niet goed. Dit probleem hebben we niet eerder gezien of gehoord.

Wat je vraag betreft over de gebruikersomgeving.
Wanneer je deze niet wil verbergen wijzig dan regen 709 in nwn.main.php in:

Het andere voorstel om ook Deelnemen daar weg te halen, dit blijft staan. Het moet voor nieuwe deelnemers mogelijk zijn aan te melden.

Het nieuws deel gaat meer gebruikt worden om aan te geven als er ergens storing is of voor andere berichten. Blijft ook staan.

Mvrgr,
Oebel
Door giantocr
Hoi Frans,

In de file nmw.forecast_wrf.php staan gelijk in de eerste regel voor de
Groet,

Piet

Snarf2000 schrijft:
Hoi Oebel.

Frans
Door forsurh
Goedemiddag allemaal,

Inmiddels is EWN zich als een olievlek aan het verspreiden. Mooi om te zien. Hier hebben door diverse mensen heel wat uurtjes werk in gezeten. Zelf heb ik het al wel draaien op mijn server maar nog niet actief zichtbaar op de site. Ik hoop dat ik daar komende week wat tijd voor heb.

Ook zie ik dat er diverse problemen gemeld zijn. Zo komen we samen tot de oplossingen.

Maar ook ik heb een probleem wat ik niet kan verklaren. Zoals een aantal misschien weten heb ik vrij diverse en complexe programmatuur hier draaien en om dit te spreiden heb ik 4 servers staan en 2 dataservers. Ook behoort inmiddels tot de verzameling een IPad en laptop

Alles loopt via een en hetzelfde modem en router.

Even uitleg van het probleem wat ik dan tegenkom. Op de 3 vaste pc's heb ik Windows XP-pro. De IPad werkt met Safari en de laptop met Windows Vista. Overal kan ik de site van EWN draaien, maar er is een Pc die daar problemen mee heeft.

Dit is juist de snelste van het setje en wanneer de site wordt geladen blijft hij hangen op het laden van de kaarten. Het geblokte balkje blijft dan in beeld. Ook maakt het niet uit of ik op deze pc het nu bekijk via Chrome, IE, Firefox etc.

Om het nog wat gecompliceerder te maken maakt het niet uit of ik EWN via een collega wil zien. Ook dan laadt de site niet. Ook de site van Henkka zelf......

Uitgesloten is dus:

- Dat het aan mijn site ligt, ik kan het via hetzelfde netwerk wel op een andere pc zien
- Dat het aan de browser ligt, andere browsers op dezelfde pc hebben ook last hiervan.
- En ik heb het probleem ook bij collega's
- Alle mogelijke andere sites kan ik wel via deze PC bekijken.

Kortom, enig idee waar te zoeken. Vrij uitgebreide omschrijving dus hoop dat ik er wat verder mee kom.

Neemt niet weg dat EWN een succes aan het worden is.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door reitsma1960
giantocr schrijft:
Hoi Frans,

In de file nmw.forecast_wrf.php staan gelijk in de eerste regel voor de
Groet,

Piet

Snarf2000 schrijft:
Hoi Oebel.

Frans

Hoi Piet en Frans,

@Piet, vreemd want die hadden weg moeten zijn. Die tekens waren er door een foutje van mijn kant in gekomen tijdens het testen. Ik zie ze niet in de laatste download. Daarom dacht ik ook dat Frans een oude download had.

Zie jij die tekens daat staan, Frans?

Ik weet niet hoe jij de files upload naar je server? Ik gebruik Filezilla en ze zijn daar een keer doordat ik iets wijzigde op mijn server er automatisch ingekomen.
Ik denk dat jij hetzelfde probleempje hebt.
Tekens weghalen en voila!

Groet,
Oebel
Door forsurh
Oebel,

Worden alle opmerkingen mbt het script door Henkka ook direct verwerkt zodat er een update beschikbaar komt, en hoe weten wij dat er dan een update is? Versienummer aanduiding?

Groeten,
Wisse

Door reitsma1960
weatherservice schrijft:
Bestaat er ook een optie om aan te geven of je een bliksemdetector van blitzortung hebt? Wie weet kunnen jullie die stormsoftware ook integreren.

Nee, Blitzortung wordt eerst niet ondersteund. Er is geen bruikbaar databestand

Groet,
Oebel
Door Snarf2000
Schiet mij maar lek.
Bijlagen
Knipsel-a801816158bd83640a217efe7a26ce83.JPG
Knipsel-a801816158bd83640a217efe7a26ce83.JPG (30.61 KiB) 2598 keer bekeken
Door reitsma1960
forsurh schrijft:
Oebel,

Worden alle opmerkingen mbt het script door Henkka ook direct verwerkt zodat er een update beschikbaar komt, en hoe weten wij dat er dan een update is? Versienummer aanduiding?

Groeten,
Wisse

Hoi Wisse,

Henkka verzamelt alle opmerkingen en suggesties en test deze uit op zijn eigen website. Er zijn dus nu eerst geen nieuwe updates.
Wanneer er een fout is en er moet direct uit nood worden ge-update is dit te lezen in het nieuws bericht boven de kaart.
De verwachting is dus dat er later een update komt met alle verbeteringen. Dit wordt altijd als nieuws vermeld. Versie nummers worden aangepast.

Groet,
Oebel
Door reitsma1960
Snarf2000 schrijft:
Schiet mij maar lek.

Lek schieten geeft zo`n troep. Laten we dat maar niet doen.

Wat ik eerder aangaf gebruik jij Filezilla?
Kijk dan eens wanneer je ingelogd bent op je server in het bestand nwn.forecast_wrf.
Vermoedelijk zie je daar die tekens helemaal links bovenin. Weghalen en opslaan en klaar is kees.

Groet,
Oebel
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 33