Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door reitsma1960
wvdkuil schrijft:
wsEpe schrijft:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de WLrealtime.htx? Ik gebruik weatherlink 5.9.2.2. Alles lijkt goed. upload is goed, Station is zichtbaar op de kaart. Geeft ook data aan.

Maar het bestand dat Weatherlink upload is corrupt. Op 1 dataveld na, vult WL alle data goed in, maar in 1 veld laat WL de tag staan.
Gedeelte van de file:
6.0|23:30|19.3||19.3|-|

Geef ik 1 enter in de .htx file dan wordt er een andere tag niet ingevuld.

Het vreemde is, dat als ik de .htx over 4 regels verdeel gaat het wel goed en worden alle tags netjes ingevuld.

Zou de .htx file te lang zijn voor EWN? Gebruik je trouwens voor de .htx als output een .htm file dan zie je de tag || niet, maar alleen ||.

@Oebel: stuur je zo even de 2 links hiervan. Beide .htx zijn exact gelijk, alleen is in de .htx file van file2 3x een Enter gegeven.
Ik heb precies hetzelfde gehad met de realtime file voor de steelseries gauges. Ook daar vulde WL soms 1 of meer tags niet in. En na wat uitproberen (tags omgewisseld, tag weggelaten, extra tag) inderdaad enkele regelafbrekingen toegevoegd en het probleem was opgelost. Lijkt me dus een fout in WL en niet in EWN. Dus EWN moet de extra regeleindes er uitfilteren, en vermoedelijk doen ze dat al gewoon.
Groeten, Wim

Hoi Wim,

Bedankt. Ik denk dat je gelijk hebt. Er was idd een probleem met WLrealtime en heb ook het idee dat het probleem er uit gehaald is.
Komt terug.

Groet,
Oebel
Door nolversteeg
Hallo Oebel,

Ik had me vorige week al aangemeld, maar nog niets vernomen, of gezien.

Ik heb dat vanmorgrn opnieuw gwedaan en wacht dus af wat er gaat gebeuren,

Het bestand wat ik aanever met wetherlink is het WLrealtime.htx bestand maar dat moet ik wel als WLrealtime.htm bestand exporteren, omdat hij anders het htx bestand overschrijft en deze is dan leeg, en werkt het niet meer.

Groeten Nol.
Door wsEpe
wvdkuil schrijft:
wsEpe schrijft:
Zou de .htx file te lang zijn voor EWN?

... Lijkt me dus een fout in WL en niet in EWN. Dus EWN moet de extra regeleindes er uitfilteren, en vermoedelijk doen ze dat al gewoon.

Je hebt gelijk Wim, dit bedoelde ik eigenlijk ook. Er had eigenlijk moeten staan dat de .htx-file van EWN te lang is voor WL. Als inderdaad EWN de regeleindes eruit kan filteren, dan gaat het wel goed.

nolversteeg schrijft:
Het bestand wat ik aanlever met wetherlink is het WLrealtime.htx bestand maar dat moet ik wel als WLrealtime.htm bestand exporteren, omdat hij anders het htx bestand overschrijft en deze is dan leeg, en werkt het niet meer.

Er zijn wel 2 versies van de .htx. Eentje met , en eentje met |. Die met het streepje (|) is de goede versie. Ook deze werkt nog niet helemaal goed, zie de laatste berichten. Exporteren als .htm is geen probleem. Je kunt ook andere extenties kiezen, maar inderdaad geen .htx.
Nu even wachten tot je toegevoegd wordt. Voor anderen: als je nog de oude versie voor WL gebruikt (dus met de komma als afscheidingsteken) is het misschien verstandig om over te schakelen naar de versie met |. En als de problemen opgelost worden met deze versie misschien nog een keer ;)

Algemeen: Is er hier iemand die meteohub gebruikt en van ewn gebruikt maakt? Ik zoek hier nog een oplossing voor voor iemand..

Groeten Wilco
Door reitsma1960
Wat WLrealtime betreft....
EWN gebruikt de exacte copie van Ken True`s (Saratoga) template.
Hier wordt dus door EWN niets aan gewijzigd.

Zijn hier problemen mee dan ligt dit dus niet aan EWN.

Mvrgr,
Oebel
Door wsEpe
meteoeersel heeft dus hetzelfde probleem: |6.7||6.7|-|
Ook hier wordt er 1 tag niet ingevuld. Het probleem ligt echt in de .htx die door weatherlink niet goed verwerkt kan worden. Dit heeft dus niets met EWN of de Saratoga template te maken. De file is gewoon te lang voor WL. In dit geval mist de tijd van de max. windstoot, net als bij mij.. Het is niet de meest belangrijke, maar toch.

@Nol. welke versie gebruik je?? En wil iemand de .htx eens testen met een andere versie dan 5.9.2.2 en 5.9.3? Met deze versies gaat het in elke geval niet goed. Wel de output file even openen in kladblok. Hier moet je dan nog een tag (zoals ) tegenkomen.

Ik vraag me nu af of iemand de Saragota template gebruikt in combinatie met weatherlink en de tijd van de max. windstoot daar ook niet goed weergegeven wordt.
ik weet alleen geen weerstations met die combi..
Door wsEpe
reitsma1960 schrijft:
Wat WLrealtime betreft....
EWN gebruikt de exacte copie van Ken True`s (Saratoga) template.

Klopt. ik heb even de WLrealtime.htx van de Saratoga template geprobeerd. Hier zit die tag dus ook nog in.. Even voor de duidelijkheid. Het gaat alleen om de WLrealtime.htx. Niet de gewone van saratoga. deze werkt wel goed.
Door Overijse
Bij mij minder dan 24 hr, maar denk dat er op het ogenblik een volkstoeloop is waardoor het iets langer kan duren.

Grtz
Kris
Door reitsma1960
etab schrijft:
Hoe lang zou het aanmeld proces moeten duren?

Dat hangt er vanaf heoveel aanmeldingen er liggen en of er dringende zaken zijn die opgelost moeten worden. Normaal gesproken meot je binnen een paar uur zeker op de kaart staan.

Van waar deze vraag?
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 33