Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Tussen haakjes, er zitten vogens mij nog een paar stations met verdacht lage windsnelheden, zoals in mijn omgeving "Gouda". Het verschil is echter dan weer niet zo groot dat het persé niet klopt. Dat kan ook door de omstandigheden van dat station komen. Maar misschien zit het probleem van de wind in mph in meer stations. Ik heb er nog niet de vinger op kunnen leggen, maar nu jij weet welke type station / software op deze manier meldt, kan jij misschien gemakkelijker ontdekken of er meer problemen zijn, of dat het in z'n algemeenheid verder niet voorkomt.

Ik weet welke software er problemen gaf en ik ga alle weeramateurs met Virtual Weather Station benaderen om de nieuwste upload file te downloaden.

Maar terug naar het onderwerp, ik ben hartstikke blij dat de probleempjes getackeld zijn, vooral omdat mijn kritische vragen zo hier en daar wat irritatie opriepen.
Maar ik weet zeker dat ook die mensen nu tevreden zullen zijn op het resultaat !

Kritische vragen moeten kunnen. Ik heb wel ervaren dat je kritische vragen zorgvuldig moet formuleren, zodat een ander zich niet aangevallen voelt.

Met andere woorden: bedenk eens hoe jezelf zou reageren als je de kritische vraag gesteld krijgt, zoals je die hebt opgesteld richting een ander..... op deze manier zul je dan geregeld de vraag iets anders formuleren (althans ik)
Door yisc
Dankjewel Hans. Ben blij dat alles is opgelost en dat blijkt dat mijn station technisch gezien in ieder geval goed functioneerd en de data nu op de goede manier op HWA wordt gepresenteerd.
Door hansmiv
Eckie76 schrijft:
Een opvallend station is Montfort (Centrum). Dit laat al heel erg lang geen winddata zien, noch snelheid, nog richting.

... dat de eigenaar al heel lang meedraait in de "weerwereld".
Misschien kan ik hem eens benaderen.

Dat kan je wel zeggen !
Als actief weeramateur plaats ik maandelijks een overzicht van de weerwaarnemingen op het net.
Als lid van de VWK neem ik deel aan het netwerk "Bijzonder weer", (een groepje internettende weeramateurs uit België en Nederland dat bijzonder weer op e-mail zet en naar de mensen op de mailing-list stuurt) en neem ik waar voor enkele professionele weermannen zoals Rob van der Giessen(L1), Jan Visser (Radio 10 gold), Jan Versteegt (Radio 2). Ik neem deel aan het KNMI-netwerk "bijzonder weer" dat observeert en informeert via email bij gevaarlijke weersituaties.
bron: http://home.wxs.nl/~thieusm/limmet1.htm

Wonderbaarlijk dat een weeramateur met zo'n achtergrond niet optimaal data kan aanleveren. Er moet iets aan de hand zijn! Ik wacht met interesse op de reactie die Eckie76 krijgt.
Door hansmiv
Ik heb tot dusverre nog niets gehoord van de stationschef van Berkel en Rodenrijs, noch van onze webmaster. Dat geeft niet, dat gaf mij de gelegenheid zelf eens dieper op onderzoek te gaan.

De tijd is nu 24-08-2008, 17:28.
Bij de gegevens van B&R staat nu: 2008-08-21 om 11:17 uur
Dat is een verschil van 3 dagen 6:11
Vanmorgen was dat verschil 3 dagen 6:15

Wat ik vermoed is dat HWA de datum- / tijdgegevens copiëert van de datafile van het aanleverende station, in dit geval B&R.
Ik vermoed dat B&R zijn systeemklok verkeerd heeft staan, ofwel van zijn computer ofwel van zijn stationnetje. Of beide natuurlijk.

Toch vreemd, de meeste weerstations synchroniseren zelf de tijd radiografisch met de atoomklok. De meeste computers doen dat online ook. B&R heeft op de een of andwere manier iets over het hoofd gezien, vrees ik.
Door wthus
hansmiv schrijft:
Toch vreemd, de meeste weerstations synchroniseren zelf de tijd radiografisch met de atoomklok. De meeste computers doen dat online ook. B&R heeft op de een of andwere manier iets over het hoofd gezien, vrees ik.

Vantage Pro doet dat niet, iets wat ik erg jammer vind eigenlijk.
Door Eckie76
De Vantage Pro kan heel simpel met WS Win via de pc gesynchroniseerd worden. Dit voorkomt meteen een hoop fouten.
Dat kan volgens mij ook met Weather Display.
Weatherlink weet ik niet, dat gebruik ik al jaren niet meer.
Door hansmiv
hansmiv schrijft:
Op dit moment (24-08-2008 11:57) is station Berkel en Rodenrijs volgens Actueel weer Berkel en Rodenrijs offline sinds 2008-08-21 om 05:42 uur. in mijn overzichten komt hij tevoorschijn als schijnbaar online. Wat is hier mis ?

Het blijt knoeien met Berkel en Rodenrijs. Behalve zeven "echte" uren offline ook nog eens vier virrtuele dagen ! Als ik de contactgegevens kan vinden wil ik hem eventueel zelf wel eens benaderen ...
Door Luc
hansmiv schrijft:
hansmiv schrijft:
Als ik de contactgegevens kan vinden wil ik hem eventueel zelf wel eens benaderen ...
Je hebt PM
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11