Algemeen forum voor discussie over de website
Door pdw112
weerstationhoogeloon schrijft:
Hallo Wim,

Ik ben jouw mooie script nog even kritisch aan het bekijken en heb nog een kleine opmerking:

Dit script is ontwikkeld door Weerstation Leuven. Grafieken zijn vervaardigd met behulp van Highcharts. De iconen zijn van HWA/MC.
De weer-gegevens voor deze verewachting komen voort uit de samenwerking van Weerstation Hoogeloon met Het Weer Actueel & Meteo Consult.

In de footnote mag "weer-gegevens" aan elkaar geschreven worden, dus zo: "weergegevens" en met "verewachting" zal je waarschijnlijk "verwachting" zonder de 2e "e" bedoelen.

Verder ziet het er perfect uit!

gr. Remie

Dit is aan te passen in generateHTML regel 220
Door Luc
JPC schrijft:
Hoe moet ik dit lezen:
onbewolkt
0 mm regen
maar regenkans van 100%
Zoiets had ik gisteren ook al?

Ook zie ik dat de minimum temperatuur van de komende nacht 2 graden is.
Maar de de temperatuur komt nooit lager dan 4?
(Zoiets heb ik ook al vaker gezien.)
De neerslagkans is over 12 uur en de neerslaghoeveelheid over de afgelopen 6 uur. Dus de kans dat er over 12 uur neerslag valt, kan 100% terwijl in een tijdvak van 6 uur de neerslag 0 kan zijn. Natuurlijk moet er dan wel neerslag verwacht worden voor het andere tijdvak van 6uur.

De temperaturen in de feed zijn instantaan (op dat moment). Deze hebben sprongen van 3 uur. De minimum temperatuur kan tussen 2 van die momenten in vallen.

Gr,
Luc
Door wvdkuil
Goedemiddag Luc,
In veel xml's van vannacht en vanmorgen komt er een lege drie uursverwachting op de laatste of voorlaatste plaats.
Code: Selecteer alles
<Verwachting dagnaam="Dinsdag" dag="26" uur="21" 
    maandnaam="Februari" maand="2" jaar="2013" datum="20130226">
<luchtdruk></luchtdruk>
<temperatuur></temperatuur>
<windrichting></windrichting>
<windsnelheid></windsnelheid>
<weersymbool></weersymbool>
<weersomschrijving></weersomschrijving>
</Verwachting>
<Verwachting dagnaam="Woensdag" dag="27" uur="0"
    maandnaam="Februari" maand="2" jaar="2013" datum="20130227">
<luchtdruk>1030</luchtdruk>
<temperatuur>1</temperatuur>
<minimumtemperatuur>1</minimumtemperatuur>
<windrichting>no</windrichting>
<windsnelheid>2</windsnelheid>
<neerslaghoeveelheid>0.0</neerslaghoeveelheid>
<weersymbool>11</weersymbool>
<weersomschrijving>geheel bewolkt</weersomschrijving>
</Verwachting>
</Verwachtingen>

Kun je dit met de makers van de xml feed opnemen? ik aarzel om voor de tabellen zomaar de 3 uurs verwachting over te slaan omdat het niet alleen in de laatste verwachting voor komt.
Groeten, Wim
Door Luc
De laatste dag van de MOS verwachtingen bestreek maar tot 18u. Ik heb daarom Meteo Consult gevraagd of ook die laatste dag een verwachting voor de volledige dag kon worden. Dat zou deze week worden toegevoegd. Waarschijnlijk is er daar iets nog niet helemaal correct. Ik ga dat met MC opnemen.

Voorlopig zou ik deze laatste 2 entries even nog niet gebruiken dan...

Gr,
Luc
Door Luc
Even een herinnering!

Op 1 maart zou de oude feed worden uitgezet. Om iedereen nog wat meer tijd te geven, hebben we besloten de oude feed iets langer te laten staan. Deze zal nu a.s. vrijdag 19 april worden uitgezet. Dus gebruik je de oude XML feed nog, zet deze dan snel om!

Mvgr,
Luc
Door teesee64
Vraag, waarom moet de oude feed eigenlijk uitgezet worden?
Kan die niet gewoon blijven draaien?

Groet,
Theo
Door Luc
teesee64 schrijft:
Vraag, waarom moet de oude feed eigenlijk uitgezet worden?
Kan die niet gewoon blijven draaien?

Groet,
Theo
Alle data is ook beschikbaar in de nieuwe feed. Deze is alleen uitgebreider. Als je 2 feeds blijft hanteren, doe je eigenlijk dingen dubbel. Uit het oogpunt van beheer/onderhoud is dat niet wenselijk. In overleg met Meteo Consult hebben we daarom besloten, maar één feed aan te bieden.

Gr,
Luc
Door pdw112
Hoi Luc,

Kan jij dan met MC eens kijken waarom er tussen 3 en 6 een zonnetje komt te staan als de zon pas om 7:00 uur op komt.

Gr,
Arnaut
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15