- 27 jan 2013, 20:15
Sorry ik bedoel de eerste post van luc. Ik had er zelf een word document van gemaakt.
Hallo Wim,
Ik ben jouw mooie script nog even kritisch aan het bekijken en heb nog een kleine opmerking:
Dit script is ontwikkeld door Weerstation Leuven. Grafieken zijn vervaardigd met behulp van Highcharts. De iconen zijn van HWA/MC.
De weer-gegevens voor deze verewachting komen voort uit de samenwerking van Weerstation Hoogeloon met Het Weer Actueel & Meteo Consult.
In de footnote mag "weer-gegevens" aan elkaar geschreven worden, dus zo: "weergegevens" en met "verewachting" zal je waarschijnlijk "verwachting" zonder de 2e "e" bedoelen.
Verder ziet het er perfect uit!
gr. Remie
Hoe moet ik dit lezen:De neerslagkans is over 12 uur en de neerslaghoeveelheid over de afgelopen 6 uur. Dus de kans dat er over 12 uur neerslag valt, kan 100% terwijl in een tijdvak van 6 uur de neerslag 0 kan zijn. Natuurlijk moet er dan wel neerslag verwacht worden voor het andere tijdvak van 6uur.
onbewolkt
0 mm regen
maar regenkans van 100%
Zoiets had ik gisteren ook al?
Ook zie ik dat de minimum temperatuur van de komende nacht 2 graden is.
Maar de de temperatuur komt nooit lager dan 4?
(Zoiets heb ik ook al vaker gezien.)
<Verwachting dagnaam="Dinsdag" dag="26" uur="21"
maandnaam="Februari" maand="2" jaar="2013" datum="20130226">
<luchtdruk></luchtdruk>
<temperatuur></temperatuur>
<windrichting></windrichting>
<windsnelheid></windsnelheid>
<weersymbool></weersymbool>
<weersomschrijving></weersomschrijving>
</Verwachting>
<Verwachting dagnaam="Woensdag" dag="27" uur="0"
maandnaam="Februari" maand="2" jaar="2013" datum="20130227">
<luchtdruk>1030</luchtdruk>
<temperatuur>1</temperatuur>
<minimumtemperatuur>1</minimumtemperatuur>
<windrichting>no</windrichting>
<windsnelheid>2</windsnelheid>
<neerslaghoeveelheid>0.0</neerslaghoeveelheid>
<weersymbool>11</weersymbool>
<weersomschrijving>geheel bewolkt</weersomschrijving>
</Verwachting>
</Verwachtingen>
Vraag, waarom moet de oude feed eigenlijk uitgezet worden?Alle data is ook beschikbaar in de nieuwe feed. Deze is alleen uitgebreider. Als je 2 feeds blijft hanteren, doe je eigenlijk dingen dubbel. Uit het oogpunt van beheer/onderhoud is dat niet wenselijk. In overleg met Meteo Consult hebben we daarom besloten, maar één feed aan te bieden.
Kan die niet gewoon blijven draaien?
Groet,
Theo