reitsma1960 schrijft:
jango schrijft:
Er valt toch nog het 1 en ander te moeten worden afgesteld.
Bij"WRF-Verwachting voor locatie" die je kan verkrijgen door op de kaart te klikken kloppen de plek die je aanwijst met de cursor helemaal niet met de omschreven plek naam die de verwachting aangeeft.
Grote plaatsnamen worden niet weergegeven maar wel kleine plaatsnamen of namen van gehuchten die wel enkele kilometers van de aanwijsplek verwijderd zijn.
Verder lijkt het wel een hele verbetering met de voorgaande versie.
De verwachting per plaats krijgt de naam vanuit Geonames na je klik op de kaart. In Geonames zijn een heleboel namen (wereldwijd circa 8,5 miljoen) van de meeste steden en dan ook nog vele namen van voorsteden, etc.
Als gevolg hiervan krijgt men zelden "de echte naam" van een stad, zoals bijv. Amsterdam oid te zien.
De coördinaten zijn tot 4 decimalen (zoals 60,7657) afgerond wat genoeg moet zijn om goede resultaat te verkrijgen.
Hier is niets meer in fine te tunen.
Dan is of de database van Geonames te klein of de coördinaten afronding werkt niet goed.
Als ik rondom Veghel ga klikken kom ik maar op 2 verwachtingen (zijn misschien wel de zelfde maar heel verwarrend vanwege de naam die er boven staat).
1) is Zijtaart, een klein dorp behorend tot gemeente Veghel
2) is Dinthersehoek een buurtschap wat zelfs niet in gemeente Veghel licht maar in buurgemeente Bernheze waarvan vele inwoners van Veghel nooit van gehoord hebben of weten waar dat is.
Laten we stellen dat volgens
http://www.geonames.org/search.html?q=veghel&country= Veghel 41 dorp, gehucht of buurtschap namen heeft, dan mis ik dus 40 mogelijkheden voor een verwachting waarvan men kan verwachten na een klik wel de goede verwachting te krijgen.
En de hoek die ik bekeken heb hiervoor zal zeker 6x6 km. omvatten.
Heb je ook al eens gekeken wat voor resultaat je krijgt in je eigen omgeving Assen, en of je daar als leek mee uit de voeten zou kunnen.
In de optie zoals nu zou ik graag willen dat er een makkelijke mogelijkheid is om de verwachting uit te schakelen zodat bezoekers van mijn site niet in verwarring worden gebracht door op de kaart te klikken en dan een verwachting getoond krijgen van een heel ander gebied als waar ze op klikken.
Is Geonames de enige optie hiervoor?