Algemeen forum voor discussie over de website
Door SpeedyGJ
Over het verhaal van de weather link grafieken, kan hier geen optie worden ingebouwd om zelf een keuze te maken? Of eventueel zelf grafieken erin te zetten?
Door wsp
Dag weer vrienden,

Ik persoonlijk vindt het een leuk util en nuttig.
Heb zelf geen verstand van hoe ik eventueel grafieken zou moeten maken met wswin.
wswin heeft ook van zich zelf uit al grafieken, maar vindt die van Luc persoonlijk duidelijker.

Heb ze op mijn eigen site toegevoegd en vindt het perfect.

Kan me voorstellen dat met weatherlink de grafieken nog mooier zijn.
Maar met deze optie krijg je wel mooi alle sgelijk en het zelfde.

Maar nogmaals, dat is mijn mening.
Door wslangerak
Hallo allemaal!

Leuke toevoeging die grafieken bij iedereen.

Ik ben het met Marcel eens: op deze site moeten alle grafieken er hetzelfde uitzien t.b.v. de eenheid.

Grappig om te zien trouwens hoeveel de grafieken van de windrichting van elkaar afwijken. Bij de een is het deze rustige dagen een constant op en neer, bij de ander een veel gelijkmatiger beeld. Het ene weerstation (of software) neemt waarschijnlijk een ander tijdsbestek dan het andere, tien minuten gemiddelde ofzo?

Groeten,
Kees.
Door SpeedyGJ
Bij mij wordt alles 10m gedaan, alleen de gegevens worden per 5 min geupdate, dus niet uit database gehaald.
Door rjdrent
wslangerak schrijft:
Hallo allemaal!

Leuke toevoeging die grafieken bij iedereen.

Ik ben het met Marcel eens: op deze site moeten alle grafieken er hetzelfde uitzien t.b.v. de eenheid.

Ja, erg leuk dat ze er allemaal hetzelfde uitzien voor wat betreft de lay-out, maar nog steeds vind ik het geen gezicht dat er data mist als de pc uit is (geweest).
Het werkt alleen optimaal als iedereen de pc dag en nacht aan laat staan.

Die "eenheid" is leuk op de site, maar toch zou ik zelf liever zien dat er inderdaad een optie komt, waarbij je kan aangeven op je van deze grafieken gebruik wilt maken of van je eigen grafieken (bijv. Weatherlink) die je dan upload.
Door Luc
rjdrent schrijft:
Ja, erg leuk dat ze er allemaal hetzelfde uitzien voor wat betreft de lay-out, maar nog steeds vind ik het geen gezicht dat er data mist als de pc uit is (geweest).

Die "eenheid" is leuk op de site, maar toch zou ik zelf liever zien dat er inderdaad een optie komt, waarbij je kan aangeven op je van deze grafieken gebruik wilt maken of van je eigen grafieken (bijv. Weatherlink) die je dan upload.
Ik zie ook liever grafieken die geheel gevuld zijn. En inderdaad dat lukt alleen maar als er ook 24 uur data wordt aangeleverd. Ik wil HWA laagdrempelig houden, dus ik ga dat niet verplichten. Aan de andere kant worden nu wel de weerstations 'beloond met mooie grafieken' als ze 24 uur data aanleveren. Voor de bezoekers is het nu ook duidelijk welke weerstations, wanneer data aanleveren. Dat kunnen ze uit de grafieken halen.

Ik zal de komende week eens nadenken of ik voor bestaande deelnemers een uitzondering kan maken en de oude grafieken kan plaatsen op verzoek. Voor nieuwe aanmeldingen ga ik dat zeker niet meer doen.
Door Meteonoord
Luc schrijft:
rjdrent schrijft:

Ik zie ook liever grafieken die geheel gevuld zijn. En inderdaad dat lukt alleen maar als er ook 24 uur data wordt aangeleverd. Ik wil HWA laagdrempelig houden, dus ik ga dat niet verplichten. Aan de andere kant worden nu wel de weerstations 'beloond met mooie grafieken' als ze 24 uur data aanleveren. Voor de bezoekers is het nu ook duidelijk welke weerstations, wanneer data aanleveren. Dat kunnen ze uit de grafieken halen.

Ik zal de komende week eens nadenken of ik voor bestaande deelnemers een uitzondering kan maken en de oude grafieken kan plaatsen op verzoek. Voor nieuwe aanmeldingen ga ik dat zeker niet meer doen.

Hi Luc,

Is het niet zo : Gelijke monniken, gelijke kappen ?
Als je inderdaad de grafieken gelijk wilt hebben moet je naar mijn bescheiden mening geen uitzonderingen maken.

Groet, en indien ik je niet weer spreek voor je vakantie, plezierige vakantie.

Bert J. van Bergen
Door Meteo Simpelveld
Goedemiddag Luc,

Ik ben een van die stations welke niet 24/7 aanleveren.
Het zou leuk zijn als we de door ons (zoals in het verleden) aangeleverde 24 uurs grafieken gebruikt zouden worden.
Maar het is zeker niet zo dat je je voor ons in alle bochten moet wringen.
Als je toch besluit tot een uitzondering zullen wij hier gebruik van maken maar doe het zeker niet voor 1 of een paar man.

Groet Bert
Door pjvanvelzen
Hallo Luc,

ik vind de grafiekjes er prima uitzien. Mijn PC staat 24/7 aan dus van mijn kant geen probleem. Als ik het goed begrijp kan ik dus vanaf heden stoppen met het uploaden van mijn weatherlink-grafiekjes. Klopt dat?

Groeten, Paul