eugel schrijft:
Hier werkt het nog niet helemaal. Diverse foutmeldingen.
De manier om de data van de 2 laatste dagen van 2014 te krijgen is mij helaas niet duidelijk Wim. :(
http://www.weerstation-hengelogld.nl/wsreports/startReports.php?lang=nl
Ik zie deze "fout"boodschap:
Code: Selecteer allesWarning: Division by zero in /home/hengelog/public_html/wsreports/wsReportsDaily.php on line 174
En een "warning" is iets anders als een "error" maar dan nog hoort het niet. Dus met testen zet ik altijd het niveau van reporting op "E_ALL" => alles.
Ongelukkige samenloop van omstandigheden. De debug wordt in de template op 1 plaats uitgezet.
In de "stand-alone" versie moet ik dit nog eens goed oplossen. Nu heb ik bij uitlevering de debug veel te scherp laten staan. Regel 1 van wsreports/startReports.php is nu
Code: Selecteer alles<?php ini_set('display_errors', 'On'); error_reporting(E_ALL);
dus debugging staat aan op het hoogste niveau. Maak daarvan
Code: Selecteer alles<?php # ini_set('display_errors', 'On'); error_reporting(E_ALL);
Dus een # met in ieder geval een spatie ervoor na de php. Vanaf nu worden de door jou voor je site ingestelde debugging niveaus gebruikt. Als het goed is ingesteld verdwijnt deze boodschap.
==== Oorzaak waarschuwing-boodschap
De som van de minimum waardes is precies 0, en delen door nul levert nu eenmaal een foutboodschap op. Staat op het lijstje van mogelijk verbeteringen, maar het zal niet zo vaak voorkomen dat er maar 1 waarde is en dan ook nog precies gelijk aan nul.
==== De twee laatste dagen aanpassen
In wsreports is een map wuData.
Daarin staan voor jouw weerstation alle van WU opgehaalde weer-waardes in aparte bestanden voor ieder jaar.
Voor 2014:
http://www.weerstation-hengelogld.nl/ws ... r-2014.txt
A. Met je FTP programma hernoem je dit bestand naar bijvoorbeeld IGELDERL37-year-2014FOUT.txt
B. Je start de reports en de temperatuur over 2015 wordt getoond.
C. je selecteert 1: periode => 2014 en drukt op 4: selecteer
Dan wordt het jaar 2014 opnieuw opgehaald van de server van WU.
Je kunt ook in punt A het bestand weg gooien maar WU is niet altijd even betrouwbaar. En met hernoemen kun je nog terug, maar FTP heeft geen prullenbak => weg is weg.
Succes, Wim