Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door WSParkstad
Volgende uitdaging ;-)

Wim of een ander, ik heb de beschrijving voor mij liggen en ga stap voor stap.
Zit met de vraag de map wuData komt die ook in de weather2/ te staan of blijft die gewoon in weather2/wsreports/wuData staan.

Wel weer een mooi script.
Door wvdkuil
WSParkstad schrijft:
Volgende uitdaging ;-)

Zit met de vraag de map wuData komt die ook in de weather2/ te staan of blijft die gewoon in weather2/wsreports/wuData staan.

Dit begrijp ik niet.
Wat bedoel je met de map wuData. De laatste post was voor een fout in het script.

De download inclusief een on-line installatie handleiding
http://www.weerstation-leuven.be/wsrepo ... hp?lang=nl

De structuur van de mappen mag je NOOIT aanpassen, immers dan kunnen de scripts en data elkaar niet meer vinden. Dus stap voor stap de handleiding volgen:
download => unzippen => map wsreports opladen naar weather2/ => permissins (rechten) goed zetten => test => aanpassen => testen
Dan in het menu zetten.

Wim
Door WSParkstad
wvdkuil schrijft:
WSParkstad schrijft:
Volgende uitdaging ;-)

Dit begrijp ik niet.
Wat bedoel je met de map wuData. De laatste post was voor een fout in het script.

De download inclusief een on-line installatie handleiding
http://www.weerstation-leuven.be/wsrepo ... hp?lang=nl

De structuur van de mappen mag je NOOIT aanpassen, immers dan kunnen de scripts en data elkaar niet meer vinden. Dus stap voor stap de handleiding volgen:
download => unzippen => map wsreports opladen naar weather2/ => permissins (rechten) goed zetten => test => aanpassen => testen
Dan in het menu zetten.

Wim

Hallo WIm, dat klopt precies dat doe ik ook zo stap voor stap, alleen ik zie bij de uitleg staan dat de map bij uitleg 2 als zijnde weather2/wuData/ staat.
STap 1 is de uitgepakte map plaatsen in weather2, dat heb ik ook gedaan, daarom de vraag of wuData in de map wsreports blijft staan of zoals in 2 beschreven staat in weather2/wuData/

Dat brengt bij mij in verwarring en heb ik niet echt d ekennis om te kijken in php of die inderdaad in de map wsreports blijft staan of in de weather2 map.

Maar ik blijf proberen ;-)
Door wvdkuil
wvdkuil schrijft:
Vandaag duiken er toch weer nieuwe problemen op met de kleurtjes pagina.

. . . ingekort . .
3. Er is nog steeds geen data over 2015 beschikbaar. Daar wacht ik noch op, maar ik denk dat we de uiterste tijd moeten verlengen. Die aanpassing komt dan binnen enkele dagen.

. . . ingekort . . .
Ik heb tot 15:10 moeten laden voordat de data van gisteren er weer was.
Er werd wel iedere keer direct antwoord gegeven door WU (alleen eeen kopregel) dus het is geen probleem met de website.

Maar blijkbaar is de beschikbaarheid 14:00 UTC en niet 14:00 CET. Het gekke is dat de enige snipper dokumentatie die ik ooit gevonden heb 12:00 UTC vermeldt.

Hoe werkt het script. De eerste keer dat het op een nieuwe dag wordt aangeroepen wordt het CSV-bestand van WU geladen. Na 14:00 uur wordt telkens gecontroleerd of het bestand wel na die tijd is opgehaald, zoniet wordt het nog 1 keer geladen. Als ik de tijd in het script te vroeg zet moet je een dag extra wachten of de gegevens van gisteren. Ook niet erg natuurlijk.

Ik zal nog 1 of 2 keer kijken en dan het script uitleveren.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
eugel schrijft:
Hier werkt het nog niet helemaal. Diverse foutmeldingen.
De manier om de data van de 2 laatste dagen van 2014 te krijgen is mij helaas niet duidelijk Wim. :(

http://www.weerstation-hengelogld.nl/wsreports/startReports.php?lang=nl

Ik zie deze "fout"boodschap:
Code: Selecteer alles
Warning: Division by zero in /home/hengelog/public_html/wsreports/wsReportsDaily.php on line 174
En een "warning" is iets anders als een "error" maar dan nog hoort het niet. Dus met testen zet ik altijd het niveau van reporting op "E_ALL" => alles.
Ongelukkige samenloop van omstandigheden. De debug wordt in de template op 1 plaats uitgezet.
In de "stand-alone" versie moet ik dit nog eens goed oplossen. Nu heb ik bij uitlevering de debug veel te scherp laten staan. Regel 1 van wsreports/startReports.php is nu
<?php ini_set('display_errors', 'On'); error_reporting(E_ALL);

dus debugging staat aan op het hoogste niveau. Maak daarvan
<?php  #  ini_set('display_errors', 'On');  error_reporting(E_ALL);

Dus een # met in ieder geval een spatie ervoor na de php. Vanaf nu worden de door jou voor je site ingestelde debugging niveaus gebruikt. Als het goed is ingesteld verdwijnt deze boodschap.

==== Oorzaak waarschuwing-boodschap
De som van de minimum waardes is precies 0, en delen door nul levert nu eenmaal een foutboodschap op. Staat op het lijstje van mogelijk verbeteringen, maar het zal niet zo vaak voorkomen dat er maar 1 waarde is en dan ook nog precies gelijk aan nul.

==== De twee laatste dagen aanpassen
In wsreports is een map wuData.
Daarin staan voor jouw weerstation alle van WU opgehaalde weer-waardes in aparte bestanden voor ieder jaar.
Voor 2014: http://www.weerstation-hengelogld.nl/ws ... r-2014.txt
A. Met je FTP programma hernoem je dit bestand naar bijvoorbeeld IGELDERL37-year-2014FOUT.txt
B. Je start de reports en de temperatuur over 2015 wordt getoond.
C. je selecteert 1: periode => 2014 en drukt op 4: selecteer
Dan wordt het jaar 2014 opnieuw opgehaald van de server van WU.

Je kunt ook in punt A het bestand weg gooien maar WU is niet altijd even betrouwbaar. En met hernoemen kun je nog terug, maar FTP heeft geen prullenbak => weg is weg.

Succes, Wim
Door eugel
Hallo Wim,

beide heldere tips uitgevoerd en het resultaat is daar. Helemaal top, bedankt.

De enige fout die ik nu nog zie is bij luchtvochtigheid. Deze wordt per jaar aangegeven, dus vanaf 2008 ==> 2015 en bij elk Rapport type.

Program / input error, unknown UOM :%. Program halted

Voor de rest zeer tevreden hier:)
Door Weerstation Heinenoord
Beste Wim,
Ik maak dankbaar gebruik van je standalone versie om een weerarchief op m'n website te kunnen aanbieden.

Vanmorgen zat ik wat te bladeren in het WU archief en zag dat 2016 alle dagen vertoonde, maar dat 2015 sind midden juli alle gegevens miste en 2014 de laatste twee dagen. Na wat gezocht te hebben in eerdere posts over het WU archief, heb ik de beide datafiles (xxxx-year-2015.txt) gewist, de webpagina opnieuw geopend en beide jaren opnieuw geselecteerd. Nu was wel alles zichtbaar.

Kan het zijn dat het PHP script alleen het lopende jaar download en niet voorbije jaren als er al een datafile staat?

Mvg,

Peter
Door wvdkuil
Weerstation Heinenoord schrijft:
Beste Wim,
Ik maak dankbaar gebruik van je standalone versie om een weerarchief op m'n website te kunnen aanbieden.

Vanmorgen zat ik wat te bladeren in het WU archief en zag dat 2016 alle dagen vertoonde, maar dat 2015 sind midden juli alle gegevens miste en 2014 de laatste twee dagen. Na wat gezocht te hebben in eerdere posts over het WU archief, heb ik de beide datafiles (xxxx-year-2015.txt) gewist, de webpagina opnieuw geopend en beide jaren opnieuw geselecteerd. Nu was wel alles zichtbaar.

Kan het zijn dat het PHP script alleen het lopende jaar download en niet voorbije jaren als er al een datafile staat?

Mvg,

Peter
inderdaad, dat is na de eerste versie zo ingebouwd.
Oude jaren blijven met opzet staan omdat juist in oude jaren vaak met de hand de zaken worden aangepast. Foute data en ontbrekende data kun je "makkelijk" in de CSV files aanpassen, het is heel wat lastiger om het in de tabellen bij WU te doen.

Zouden de historische jaren opnieuw worden ingelezen, dan zou je de handmatige wijzigingen verliezen.

Maar dat een half jaar weg is, komt wellicht doordat juist rond het jaareinde er storingen zijn geweest bij WU en een misschien een incompleet jaar werd ingelezen. En van een csv / txt bestand weet je niet of alles is binnengekomen.

Wim