Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
T.J. schrijft:
Hallo lezers.

Ik heb inmiddels de tweede thermometer erop staan met de temperatuur op klomphoogte.
Op de plaats ernaast heb ik de huidige temp op klomphoogte ook staan als tekst (Pool als oorspronkelijke naam).
Daaronder heb ik de minimum gemeten temperatuur op klomphoogte (extra2) staan.
Nu ben ik aan het proberen om de het tijdstip van de minimumtemperatuur op klomphoogte erbij te krijgen....
Echter dit wil niet lukken, ik heb alwel in mijn oplaadbestand de juiste waarde hiervoor erin staan, echter dit in het ajaxdashboard te krijgen evt. via extra3 lukt mij niet.
Iemand een oplossing of suggestie hiervoor?

Groeten Tjeerd

Als ik je website controleer dan lijkt het al opgelost?

Wat te doen:
1. Extra velden in oplaadbestand, in dit geval tags.mb.txt,
Code: Selecteer alles
|temp10Act|[th0temp-act.1:--]|!
|temp10MinToday|[th0temp-dmin.1:--]|!
|temp10MaxToday|[th0temp-dmax.1:--]|!
2. Extra velden opslaan zoals alle andere velden. Het script is weatherxx/scripts??/tags??.php en hier is ?? de code van het weer-programma.

Voeg op de juiste plaats de regels toe voor de conversie e.d. Dit staat er al in tagsMB.php:
$ws['tempActExtra1']   = wsConvertTemperature  ($wx['tempActExtra1'],$from_temp);   

Voeg toe:
$ws['temp10Act']        = wsConvertTemperature  ($wx['temp10Act'],$from_temp);   
$ws['temp10MinToday']   = wsConvertTemperature  ($wx['temp10MinToday'],$from_temp);   
$ws['temp10MaxToday']   = wsConvertTemperature  ($wx['temp10MaxToday'],$from_temp);
De velden in de array ws worden in de cache bewaard dus kunnen altijd in een script gebruikt worden. Ook worden ze in de juiste UOM afgebeeld als een bezoeker de template op F i.p.v. C instelt.

Groeten, Wim
Door T.J.
Hallo Wim.

Ik had de aanpassing in tagsMB.php niet gedaan voor mijn nieuwe tags temp10Act enz.
Daarom heb ik tempExtra1 en 2 gebruikt.
Het werkt nu dus wel alleen is het mogelijk dat bij tempExtra2 het tijdstip te vermelden van[th1temp-dmin.1:--]
Dus[th1temp-dmintime:--].

Gr. Tjeerd
Door wvdkuil
T.J. schrijft:
Hallo Wim.

Ik had de aanpassing in tagsMB.php niet gedaan voor mijn nieuwe tags temp10Act enz.
Daarom heb ik tempExtra1 en 2 gebruikt.
Het werkt nu dus wel alleen is het mogelijk dat bij tempExtra2 het tijdstip te vermelden van[th1temp-dmin.1:--]
Dus[th1temp-dmintime:--].

Gr. Tjeerd
Hallo Geerd,
Hier geldt hetzelfde als in mijn vorige post. De velden moeten op de een of andere manier in de ws[array] tertecht komen om bewaard en gebruikt te worden tot een volgende upload. Eerst in het oplaadbestand
|temp10MinToday|[th0temp-dmin.1:--]|!
|temp10MinTodayTime|[th0temp-dmintime:--]|!
|temp10MaxToday|[th0temp-dmax.1:--]|!
|temp10MaxTodayTime|[th0temp-dmaxtime:--]|!
Dan in het "verwerk" script.
$ws['temp10MinToday'] = wsConvertTemperature  ($wx['temp10MinToday'],$from_temp);
$ws['temp10MinTodayTime']  = mbdate    ($wx['temp10MinTodayTime']);   
$ws['temp10MaxToday'] = wsConvertTemperature  ($wx['temp10MaxToday'],$from_temp);
$ws['temp10MaxTodayTime']  = mbdate    ($wx['temp10MaxTodayTime']);   

Dan in het afbeeldscrip als bijvoorbeeld alleen de tijd nodig is:
echo string_date($ws['temp10MinTodayTime'] , $SITE['timeOnlyFormat'])

===
Ik probeer in release 2.9 in ider geval de extra velden compleet mee te nemen.
Dus inclusief min max vandaag, gisteren, maand enzovoort.
Probleem is dat de 12 weer-programma's heel verschillend omgaan met niet bestaande tags.

Als je wat meer kan aangeven wat je wilt kan ik kijken of het in 2.9 zou werken zoals jij wilt.

Groeten, Wim
Door WSParkstad
Hallo Wim.

Wederom bedankt voor deze informatie, heb het een beetje zo gedaan als je beschrijft heb geen gebruik gemaakt van extra 1 of 2.

Ander vraagje, is het ook mogelijk om bij de bestaande temperatuur meter een tekst boven te zetten zoals die bij de tweede temperatuur meter 10cm?
Door T.J.
Hallo lezers.

Het is mij gelukt om de tijd van de minimumtemperatuur op klomphoogte erin te krijgen.
Dank je wel Wim voor de support.
Voor wat betreft de voorkeuren in 2.9 en wat daarin ingesteld kan worden daar zal ik even goed over nadenken.
Een aan te passen item voor mij zou zijn de gauges look 'n feel settings.
Dus deze settings aanpassen mbv een menu of iets dergelijks zou welkom zijn.
Ik vind de template echt met sprongen vooruitgaan op het gebied van uiterlijk en het aanpassen van je eigen settings.
Er zijn vast wel meer gebruikers die hun wensen kenbaar willen maken vwb. functionaliteit van de template.

Nogmaals dan Wim

Groeten Tjeerd
Bijlagen
Naamloos-b3c0fc835482e9083ce9f32f103b225c.png
Naamloos-b3c0fc835482e9083ce9f32f103b225c.png (63.03 KiB) 3033 keer bekeken
Door WSParkstad
Ander vraag wat ik niet vind waar de instellingen staan.
De originele temp meter werkt perfect, echter de min en max zijn verkeerd, ga ik met de muis over de meter dan zie ik wel de juiste gegevens.

Ik heb gezocht en veel door gekeken maar kan het helaas niet vinden waar iets verkeerd staat.

Zelf denk ik dat dit de week gegevens zijn of maand gegevens van de min en max.

De tweede meter werkt perfect en goed uitgelegd in dit topic.

Bijlagen
Schermafdruk_2015_11_09_11.jpg
Schermafdruk_2015_11_09_11.jpg (41.84 KiB) 3033 keer bekeken
Door T.J.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de minimum temperatuur van de afgelopen 24 uur wordt aangegeven in de thermometer.
Dit staat in een post van Wim op de vorige pagina in dit topic.

Groeten Tjeerd.
Door WSParkstad
Hallo Tjeerd,

Klopt, heb het idd gelezen.
Kan mij voorstellen dat het in het verleden inderdaad niet uitzag wat betreft de zwarte vermelding van de actuele temperatuur, bij weinig verschil zat dus de min en de max en actueel op elkaar, dus ene logische redenatie.

Bij de nieuwe temp wordt de actuele temp aangegeven in het bolletje van de thermometer en is er meer ruimte voor de min en max en vind ik het persoonlijk mooier als je ook de daadwerkelijke min en max van de actuele dag ziet en niet van gisteren in de thermometer.

Heb daarom een nog extra thermometer erbij geplaatst met de min en max van de dag zelf.

Zou alleen nog mooier zijn als de thermometer ook ververst werd, de temp in het bolletje zeg maar.

Maar zo heeft iedereen zijn eigen smaak over de thermometer en gebruik hem nu dus zoals ook een meter is die buiten hangt.

Heb uurtjes getest want ben geen php man en naar veel testen ben ik tevreden met het resultaat ;-)

Groetjes.