Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Meteonoord
Hi Bert,

Vergis jij je niet ?
Bijna onderaan in de folder staat dat je hem bij de Pr2 niet kunt gebruiken i.v.m. solar maar dan .........power kit.

Dan wordt het opeens een ander verhaal naar mijn bescheiden mening.

Groet

Die andere Bert.
Door wsp
Meteo Simpelveld schrijft:
Goedemorgen Marcel en Thierry,

De folder kan je ook naslaan bij EKOPower.
http://www.ekopower.nl/ dan naar weerstations en dan naar Engelstalige brochure.
Bijna onderaan in de folder staat dat je hem bij de Pr2 niet kunt gebruiken i.v.m. solar.

Groet Bert

Hallo bert,

Ze bedoelen er mee dat hij niet ana te sluiten is op de solar packet van de regen meter, ze bedoelen niet dat hij niet werkt met de regenmeter.
Dit heb ik zelf bij Ekopower compleet gekocht, lijkt mij sterk dat Ekopower iets verkoopt als zijnde pakket terwijl hetniet werkt.

na een telefoontje werdt mijn vermoede bevestigd, het werkt wel, maar niet op de Solar hardware van de regenmeter, dat bedoelen ze er mee.
letterlijke vertaling, niet ana te sluiten op de solar aansluiting van de regenmeter of op de extra fan solar, maar wel te gebruiken met een aansluiting die bij dat kit zit en die kabel is 30 meter lang die erbij zit en het werkt hier perfect.

Klink misschien bot, maar technisch Engels is vaak verdraaiend als je het wilt omzetten naar nederlands.

Dit na een telefoontje van de vakmensen.

De weerstand wekt alleen warmte op en zend niks uit en kan ook de wip niet beinvloeden en ik ben er blij mee en regenmeter ook ;-)

Als je niet gelooft bel je Ekopower maar, groetjes.
Door Meteo Simpelveld
Goedemorgen Marcel,

Ik geloof je en hoef niet na te vragen als jij dit gedaan hebt, echter het verklaard dan niet de foutmeldingen welke ik had toen ik hier mee werkte. na loskoppeling waren de foutmeldingen weg.

Groet Bert
Door wsp
Goedemorgen Marcel,

Ik geloof je en hoef niet na te vragen als jij dit gedaan hebt, echter het verklaard dan niet de foutmeldingen welke ik had toen ik hier mee werkte. na loskoppeling waren de foutmeldingen weg.

Groet Bert

Dat is inderdaad vreemd Bert, jammer dat ik dat niet kan testen dan.
Zou snel als het tegen de vries aan gaat zet ik hem aan, stata nu ook aan, maar blijft gewoon werken. Je hebt toch ook de VP2 he, echt vreemd.
Heb je daar nooit navraag gedaan bij de leverancier?
Kan toch ook niks t emakenhebben met een US of EU versie?
Ik heb een EU versie en was voorberied om de heather in te bouwen.

Echt vreemd dan, maar ja, het is net als het weer he, soms onveklaarbaar, net zoals PC's ook en vrou... ;-) Grapje he.

Groetjes,
Door Meteo Simpelveld
Goedemorgen Marcel,

Ik heb ook een VP2 EU versie, waar ik overgens zeer tevreden over ben.
Hij is hier in Nederland gekocht.

Groet Bert
Door wsp
Goedemorgen Marcel,

Ik heb ook een VP2 EU versie, waar ik overgens zeer tevreden over ben.
Hij is hier in Nederland gekocht.

Groet Bert

Vreemde zaak Bert, vindt het echt jammer dat hetbij jouw niet werkt, ik zou niet meer zonder kunnen, je weet hoe gevoelig ik zelf ben met verkeerde data, niet in die zin dat ik een weerstation aan val, dat heb ik afgeleerd ;-)

Maar gewoon voor me zelf, ik ben te perfectionistiesch en wordt gek als ik zie sneeuwen en dat die sneeuw wordt gemeten als de sneeuw pas gaat ondooien, krijg je toch een vertekend beeld, daarom ben ik zo blij met die verwarming en de stroom, och ja, zal volgens mij wel mee vallen.

Echt jammer Bert dat het bij nou wniet werkte, misschien een poging waard om nog eens te testen?
Door Meteo Simpelveld
Goedemorgen Marcel,

Ik weet hoe je het bedoeld, zo ben ik ook.

Ik vind het ook jammer, maar ik probeer het zoveel mogelijk op te lossen door de regenmeter van buitenaf te verwarmen zoals ik al reeds eerder heb beschreven.
Ik zelf wil ook de juiste data op de juiste tijd, dat weet je.
Tevens heb ik met een paar analoge regenmeters die bij sneeuwen regelmatig gewisseld worden en binnenhuis worden gehaald om te smelten.
Dus we doen er toch alles aan om het vrij aardig binnen onze macht voor elkaar te hebben.

Groet Bert
Door weerzoetermeer
Hallo,

Dit is de Solar power kit welke wordt bedoeld, waarmee de heater niet te voeden is:

http://davisnet.com/weather/products/we ... pnum=06610

Overigens las ik een stukje van de handleiding die wellicht kan verklaren waarom Bert storing kreeg op zijn sensor. Bekijk onderstaande link even, en dan bladzijde 3, het stukje over de kabel van de heater.....

http://www.davisnet.com/product_documen ... heater.pdf

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
(die aan het twijfelen is geraakt of hij nou wel of niet een heater gaat aanschaffen....:laugh: )
Door Meteo Simpelveld
Goedeavond Thierry,

Thierry bedankt je hebt me op een waarschijnlijke oorzaak gebracht, die ik echt niet heb gezien.
Ik heb het doorgelezen en precies gedaan hoe het moet, Ik moet zeggen het werkt totdat ik de kap erop zet. Dan weer foutmeldingen.
Ik heb het idee gekregen dat de kabel een straling geeft (skineffect), dus de kabels behoorlijk geisoleerd, de storingen zijn iets minder maar het is niet om naar huis te schrijven, zeker niet wanneer je de isolatiemantel plaatst.
Ik hou het maar op de werkwijze hoe ik nu werk. En heb de heater maar weer terug gebracht.
De werkwijze is is als volgt de regenmeter vanaf buiten verwarmen en verder met een paar analoge regenmeters werken welke regelmatig gewisseld worden tijdens bijvoorbeeld de sneeuwbuien en welke je laat ontdooien en dan doet aflezen.

Groet Bert.
Door SpeedyGJ
Hoe duur mag zo'n verwarmingsding kosten?