Algemeen forum voor discussie over de website
Door wthus
Leuk en aardig, maar ook ik heb toch nog wel enige bedenkingen net als Meteo Simpelveld, WSP en MeteoNoord. Had toch wel iets meer nog verwacht van een samenwerking waaronder ook naams vermelding (weeramateur doet het ook niet zonder de nodige kosten) en mogelijkheid om ook 's avonds de juiste data met de hand in te voeren (bv: digimeter regenmeter wijkt flink af (naar beneden) van mijn hellman meters, temperatuur meters min/meer hetzelfde verhaal). Hoe wordt hiermee omgegaan?

Groet, Wilber
Door Luc
wsp schrijft:
Hallo,

Eventjes reageren.

Het idee vindt ik wel leuk, maar wel jammer dat de gegevens zelf niet worden vermeldt van waar in Wageningen.

Persoonlijk, zal wel meer werk zijn, zou ik zeggen als er een weerstation zit, dat er dan wel bij moet staan en zit er geen weerstation, zoals het plaatje Wageningen dan alleen de tekst die er nu onder staat, dat is mijn mening.

In de beschrijving staat namelijk dat MC niks door speelt aan derden, dus niet, MC verkoopt ook die data, data wat wij verzamelen en ook Luc verzamelt.

Staat mijn naam niet eronder zal ik niet deel nemen aan MC, dit niet voor Luc, maar voor MC, die komen er gemakkelijk van af op deze manier en zelf denk ik ook nog eens dat Luc zelf zijn eigen ruiten gaat ingooien, maar goed, zal nu wel aan gevallen gaan worden, maar dit is mijn mening en misschien door een flinke onverwachte drukte en stress dat ik bot overkom, maar de opzet is leuk, maar niet perfect.

Ik heb een druk weekend voor de boeg, en zal na nu niet meer in de gelegenheid zijn om de reacties te bekijken. Pas maandag weer. Ik wil wel even kort reageren:

- In het plaatje met de MOS verwachtingen komt de naam van het weerstation te staan. Op de plaats waar Wageningen staat komt dus bijvoorbeeld Kessel of Doetinchem te staan.
- Meteo consult verkoopt de data NIET door. Dat zijn we uitdrukkelijk overeengekomen.
Door Meteonoord
Luc schrijft:
wsp schrijft:
Hallo,

Eventjes reageren.

Het idee vindt ik wel leuk, maar wel jammer dat de gegevens zelf niet worden vermeldt van waar in Wageningen.

Persoonlijk, zal wel meer werk zijn, zou ik zeggen als er een weerstation zit, dat er dan wel bij moet staan en zit er geen weerstation, zoals het plaatje Wageningen dan alleen de tekst die er nu onder staat, dat is mijn mening.

In de beschrijving staat namelijk dat MC niks door speelt aan derden, dus niet, MC verkoopt ook die data, data wat wij verzamelen en ook Luc verzamelt.

Staat mijn naam niet eronder zal ik niet deel nemen aan MC, dit niet voor Luc, maar voor MC, die komen er gemakkelijk van af op deze manier en zelf denk ik ook nog eens dat Luc zelf zijn eigen ruiten gaat ingooien, maar goed, zal nu wel aan gevallen gaan worden, maar dit is mijn mening en misschien door een flinke onverwachte drukte en stress dat ik bot overkom, maar de opzet is leuk, maar niet perfect.

Ik heb een druk weekend voor de boeg, en zal na nu niet meer in de gelegenheid zijn om de reacties te bekijken. Pas maandag weer. Ik wil wel even kort reageren:

- In het plaatje met de MOS verwachtingen komt de naam van het weerstation te staan. Op de plaats waar Wageningen staat komt dus bijvoorbeeld Kessel of Doetinchem te staan.
- Meteo consult verkoopt de data NIET door. Dat zijn we uitdrukkelijk overeengekomen.

Meteo consult verkoopt de data NIET door. Dat zijn we uitdrukkelijk overeengekomen.
Is dit direct en INdirect ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Meteo Simpelveld
Er staat duidelijk dat MC de data intern gebruikt, toch staat er ook dat ze de data bij bijvoorbeeld mediapraatjes en weerpresentaties mogen gebruiken.
Geloof nu niet dat de data dan alleen voor intern gebruik gebruikt wordt.
Wij krijgen de restrictie dat wij de data niet mogen uitleveren.
Waar zit nu het verschil?
In mijn ogen alleen commercieel belang.

Dit is geen kritiek op Luc!!!!

Groet Bert
Door wsp
Wietse schrijft:
Verder vind ik de MOS verwachting er wel netjes uitzien.
We wachten het gewoon af, lijkt mij.
En je mag zelf kiezen of je je weergegevens doorstuurt naar Meteo Consult.

Inderdaad MOS zit er wel leuk uit, maar de bron vermelding is niet helemaal juist en met afwachten kun je een oorlog verliezen.
je kunt inderdaad zelf beslissen of je de data doorspeeld, maar de opzet van MC vindt ik zelf achterbaks.

Luc heeft het met geen een geld plan bedacht, puur uit hobby, maar ik vindt dat MC nu data krijgt wat zeer acuraat is en dan voor niks en hun er geld uit slaan.

En de data wordt gebruikt, wat dat betreft is Luc te goed gelovig, want wij kunnen dit niet controleren, zouden ze die niet gebruiken, hadden ze ook geen interessen in die data en geen belangen.

1 + 2 = 3 Wat heb je aan data die je alleen intern gebruikt? Intern gebruiken voor eigen weer voorspellingen en plaatjes, dus weer aan derde.

Ik weet het zeker, ik speel de data niet door, ik hou de data lekker bij Luc en mijn eigensite, MC lacht zich kapot.

En Luc echt niks tegen jouw absoluut niet, maar bedenk waar je aan begint, zie ik in de toekomst toch data van mijn weerstation bij MC, dan zal ik andere stappen moet gaan ondernemen in de regels van copyright, dit kunnen wij namelijk moeilijk controleren of dit ook zo daadwerkelijk is. Doordat MC niks weg geeft aan ons amateurs ben ik bang dat HWA dadelijk gaat leeg lopen, ik hoop dat dit een verkeerd gevoel is.
heb altijd graag samen met je gewerkt, althans de pc's ;-)
Op het moment dat je data aan leverd aan MC dan zou ik wel graag met jouw een contractje opstellen dat die data die jij krijgt ook niet door gespeeld wordt aan derden, waar onder MC.
Zou ik op de een of andere manier erachter komen dat het wel zo is, dan hebben we een probleem en een contract, helaas ga ik de zelfde weg op als MC.
Door Meteo Simpelveld
Wietse schrijft:
Verder vind ik de MOS verwachting er wel netjes uitzien.
We wachten het gewoon af, lijkt mij.
En je mag zelf kiezen of je je weergegevens doorstuurt naar Meteo Consult.

Goedemorgen Wietse,

Ik vind ook dat de Mos verwachting er netjes uitziet, maar wat mij stoort is dat er maar eenrichtingsverkeer is. Dat wil zeggen MC legt ons als amateurs zaken op terwijl er eigenlijk niets of vrijwel niets voor ons tegenover staat.
Wanneer je een bepaald weerblad leest krijg je ook kortingen op cursussen.
Een opendag is eigenlijk niets anders om anderen te laten zien hoe je bijvoorbeeld werkt en het is geen extraatje om uitgenodigd te worden. Een open dag wordt hoofdzakelijk gebruikt voor de eigen beurs te spekken, bijvoorbeeld nieuwe klanten. Je moet het eigenlijk hetzelfde zien als een open dag bij een school, hier worden ook zieltjes gewonnen.
Waar ik me ook zorgen over maak in mijn geval is dat dadelijk gezegd wordt dat we de data van de Mos verwachting gaan gebruiken om bijvoorbeeld onze speurcondities te bepalen, deze maken we op verzoek zelfs over onze landsgrenzen heen, zie ons gastenboek.
Wij gaan echt niet onze formules beschikbaar stellen aan MC. waar we jaren aan gewerkt hebben.

Groet Bert
Door mavlo77
Ik vind het ook te mager allemaal. Ik verwacht wat meer functionaliteit in retour. Ik doe het puur voor de hobby, maar als we dan toch commercieel gaan, dan wil ik dan ga ik plots ook commercieel denken en dus zoals het er nu naar uit ziet doe ik ook niet mee.

Sorry voor Luc, want zijn inspanningen zijn voor Het Weer Actueel zijn echt top, superinitiatief dat ik wel voor 100% ondersteun.
Door pjvanvelzen
Ik vind de stemming wel erg negatief worden. Probleem als je iets regelt voor een groep mensen, is dat je het nooit goed doet. Iedereen heeft zijn eigen belangen en voorkeuren. Zelf ben ik blij dat Luc zoveel tijd steekt in dit soort initiatieven.
De grootste valkuil is het woord "samenwerkingsovereenkomst". De definitie van samenwerking is voor iedereen weer anders. Zelf heb ik ook wat vraagtekens bij de huidig beschreven samenwerking. De meeste zijn door anderen reeds genoemd. Ik stel voor dat Luc al onze punten bundelt en daar eventueel iets mee doet richting MC. De verstrekte overeenkomst zie ik als concept die we na wat (tekstuele) aanpassingen definitief kunnen maken.

Conclusie: vooralsnog doe ik mee. Later kan ik altijd nog stoppen.

Prettig weekend allemaal, Paul
Door weerzoetermeer
Hallo,

Prima Luc! Ik doe mee.

Even reageren....

Op het moment dat je data aan leverd aan MC dan zou ik wel graag met jouw een contractje opstellen dat die data die jij krijgt ook niet door gespeeld wordt aan derden, waar onder MC.

Marcel, hoe zeker ben jij er nu van dat andere waar jij je data aan levert, die data niet doorleveren aan commerciële instellingen? Ga je daar dan ook een contract voor vragen? Of heb je dat misschien al?

En je mag zelf kiezen of je je weergegevens doorstuurt naar Meteo Consult

Precies Wietse! Als de "samenwerkingsovereenkomst" of hoe je het ook wilt noemen, niet naar je zin is ben je helemaal tot niets verplicht. Je zet onder "beheer" dat je niets wilt leveren aan MC en dat is alles. Als je het dan toch niet vertrouwd....ja dan heb ik persoonlijk maar één conclusie...dan kan je beter stoppen met het leveren van je gegevens aan derde en alles voor je zelf houden of alleen beschikbaar maken op je eigen site. En dan nog kunnen derde die data van je eigen site halen en gebruiken voor andere zaken. Dit zal je nooit helemaal tegen kunnen houden denk ik.

De MOS verwachting wordt overigens wel degelijk voorzien van de naam van de deelnemer maar dat had Luc ook gezegd. De verwachting wordt ook aangeboden als een XML-feed , welke je zelf weer kan verwerken op je site. Wellicht is er wel iemand onder de gebruikers te vinden die hier wat mee kan. Ik heb er zelf helaas niet voldoende verstand van.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 45