Algemeen forum voor discussie over de website
Door weerstationhoogeloon
wsEpe schrijft:
Nog een puntje waar ik last van heb: weergave van de graden teken in de grafiek: tussen de temp. en gradenteken staat er nog een A met een dakje.. (kan ook aan mijn site liggen, altijd al lastig punt geweest nl.)

Ook ik heb last van dat rare A-teken met dakje voor het graden-teken.
zie http://www.wxhoogeloon.nl/wsHwaSA/hwaFullPage.php

Wim, misschien heb je een oplossing, dan hoor ik het graag.
Of misschien ben je er al mee bezig, dan wacht ik rustig af, want je zal het wel druk hebben op het moment;)
Het is trouwens weer een prachtig script, ik ga het zodadelijk als de testperiode voorbij is natuurlijk gebruiken.

Wim en Luc, alvast bedankt voor al het werk!

gr. Remie
Door mandersp
Het gekke is zonder dat ik iets gedaan heb de volgende foutmelding is ontstaan:

Code: Selecteer alles
Warning: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 2: parser error : Extra content at the end of the document in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132

Warning: SimpleXMLElement::__construct(): <b>Fatal error</b>: Call to a member function addChild() on a non-object in <b> in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132

Warning: SimpleXMLElement::__construct(): ^ in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132

Fatal error: Uncaught Exception: String could not be parsed as XML in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php:132 Stack trace: #0 /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php(132): SimpleXMLElement->__construct('<br />\\n<b>Fatal...') #1 /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaFullPage.php(105): hwaWeather->getWeatherData('') #2 {main} thrown in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132
Door weerstationhoogeloon
mandersp schrijft:

Warning: SimpleXMLElement::__construct(): Entity: line 2: parser error : Extra content at the end of the document in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132

Warning: SimpleXMLElement::__construct(): <b>Fatal error</b>: Call to a member function addChild() on a non-object in <b> in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132

Warning: SimpleXMLElement::__construct(): ^ in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132

Fatal error: Uncaught Exception: String could not be parsed as XML in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php:132 Stack trace: #0 /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php(132): SimpleXMLElement->__construct('<br />\\n<b>Fatal...') #1 /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaFullPage.php(105): hwaWeather->getWeatherData('') #2 {main} thrown in /home/u406190955/public_html/wsHwaSA/hwaCreateArr.php on line 132

Soortgelijke foutmeldingen krijg ik nu ook....:(

gr. Remie
Door millingenweer
Ik denk dat het door komt dat ie de cache leeg maakt,
en geen nieuwe gegevens ophaalt.
Dit gebeurde Vrijdag laat op de avond ook al.

Gr. Arno
Door wvdkuil
@weerstationhoogeloon

Vraag: Ook ik heb last van dat rare A-teken met dakje voor het graden-teken.
zie http://www.wxhoogeloon.nl/wsHwaSA/hwaFullPage.php

Dat zou in de versie van 2016-05-15 12:00 uur opgelost moeten zijn.

@ALL => eerste post is aangepast!
Nieuwe stand-alone versie, kleine aanpassingen zoals wind-grafiek en character-set. Maar vooral met extra code in het script om foute xml af te vangen.

U kunt de oude hwaSettings.php kopiëren. De start-pagina hwaFullPage.php moet wel opnieuw ingesteld worden!
Door wvdkuil
mandersp schrijft:

De fouten kunnen ontstaan in het hele traject:
Leuven script op uw webserver => HWA-server => HWA-cache schijf => met.no => HWA-server => Luc-omvormings-script => cache schijf => Leuven script op uw webserver.

En 99% goed is 1% helemaal fout.
Daarom duurt het testen van een script altijd langer dan het schrijven van een script.

Oorzaak:Er wordt op twee of drie plaatsen tegelijk gewerkt en er is een server die wellicht aan het topje van zijn capaciteit zit met steeds meer deelnemers.

Het testen gebeurt juist om deze fouten te vinden. Helaas heb ik ze zelf nog niet gehad, dus moet ik een beetje gokken waar het fout gaat.

De boodschap "Extra content at the end of the document" is een waarschuwing, die kan ik af vangen. Die code zit correct in het script maar is nu uitgebreid.

Het echte probleem zit in de "Fatal error: Uncaught Exception: String could not be parsed as XML" die NIET mag komen omdat de fouten door het script zelf worden afgevangen.
En helaas is de tekst die het veroorzaakt te kort om te begrijpen: < br />\\n< b>Fatal...

Dus met "google is je beste vriend" nog wat code toegevoegd, nu maar afwachten of het nog eens voor komt.

Toegevoegd:
Als de xml niet kan worden gelezen of verwerkt, wordt de maximale ouderdom van de cache verhoogd van 1 uur naar 24 uur. ik ga er maar vanuit dat een binnen 24 uur de juiste xml weer wordt geleverd.

Wim

P.S.
millingenweer schrijft:
. . . Ik denk dat het door komt dat ie de cache leeg maakt, en geen nieuwe gegevens ophaalt. . . .
Klopt, alleen maak ik niet echt de cache leeg. pas als er nieuwe correcte data is overschrijf ik de oude cache.
Maar de code-regels om de fouten af te vangen en de cache toch te gebruiken werkten niet in dit geval.
Door millingenweer
Hallo Wim,
ik krijg deze melding bij mijn en zonder aanpassing met jou gegevens er nog in.
No valid data from xml or cache found. Script ends.
Het probleem begint als ie de tijd van 23:00 / 02:00 uur bovenin moet komen te staan. Die zie je niet .Maar verwijderd Om 23:00 uur de cache inhoud en wordt pas weer geladen als de nieuwe tijdvak 02:00 / 05:00 begint.

Gr Arno