Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door hvd51
@Wim

De nodeMCU is ook bij H*****store.nl verkrijgbaar gesoldeerd en wel.
Vandaag voor 16:00 besteld morgen in huis. (Nederland). wel iets duurder (€ 10,90)

Harm
Door wslembeke
@Wim

Als je tijd hebt van wachten heb je 2 setjes uit China voor hier 1.
De nodeMCU is gesoldeerd geleverd.Er zijn inderdaad ongesoldeerde en gesoldeerde te koop.
Ik hoop morgen de draadjes binnen te hebben , de dht22 hoeft er nog niet aan om te testen.
De firmware zit al op de nodemcu.

mvg

Eddy
Door petergroeneveld
wvdkuil schrijft:
Zoals beloofd de verschillen tussen de bestelling in Duitsland en China:
Beide alleen de 4 sts electronica, dus geen oplader of USB.

1. Duitsland 5 dagen doorloop = 3 werkdagen besteld en in huis, prijs 62.61€

2. china besteld 8 januari vandaag laatste 2 onderdelen, 17 dagen doorloop = 13 werkdagen prijs 24,88€

Maar China levert 1 onderdeel, de nodeMCU zonder vastgezette pinnetjes waar de draadjes aan moeten.
En ik kan niet solderen, een soldeerbout is ook nog eens duurder dan een nieuwe bestelling

Als programmeur kan je direct je fouten herstellen en er gaat nooit iets kapot.
Met apparatuur in elkaar zetten heb ik dus altijd problemen.

Dus ik ga opnieuw de wachttijd in voor een volgend exemplaar van een andere leverancier, al betaald nu weer wachten.

Wim

Wim in een eerder eigen bericht met link naar Leuvenair.be staat in het boodschappenlijstje als tip dat je de gesoldeerde versie moest nemen. Maar dat had je waarschijnlijk niet gelezen. Wil het best wel voor je solderen is zo gebeurt alleen de afstand overbruggen is nog het enige.
Door petergroeneveld
WSParkstad schrijft:
Hallo Peter,

Kwam nog iets leuks tegen: http://treewifi.org/

Maar heb een vermoeden dat dit niet meer bestaat, aangezien twitter en facebook niet werken wat op de website staat.

Grappig idee moet ik zeggen.

Op Youtube staan ook veel filmpjes van de TreeWiFi

Moet zeggen het is wel een hype opeens de luchtkwaliteit, zowel hier onder de weer amateurd als in het Nederlandse nieuws, vreemd.

Succes en ja ben toch wel nieuwsgierig naar de oplossing die je gaat maken en gebruiken, dus een foto is wel leuk ;-)

Groetjes, succes.

Marcel

Hallo Marcel,

Ook leuk dat TreeWifi project en een hele mooie behuizing :) Zij meten NO2 en leiden dan de luchtvervuiling op de een of andere manier hieruit af. Ja zo is iedereen op zijn eigen manier ermee bezig met dit actuele onderwerp. Zodra ik een alternatief heb voor een behuizing laat ik het uiteraard weten.

Groeten,

Peter.
Door wvdkuil
hvd51 schrijft:
@Wim
De nodeMCU is ook bij H*****store.nl verkrijgbaar gesoldeerd en wel.
Vandaag voor 16:00 besteld morgen in huis. (Nederland). wel iets duurder (€ 10,90)
Harm

Maar helaas kost het verzenden naar België 12,95€ .
Dus dan maar even wachten,

petergroeneveld schrijft:
Wim in een eerder eigen bericht met link naar Leuvenair.be staat in het boodschappenlijstje als tip dat je de gesoldeerde versie moest nemen. Maar dat had je waarschijnlijk niet gelezen. Wil het best wel voor je solderen is zo gebeurt alleen de afstand overbruggen is nog het enige.

Ja lezen was dus blijkbaar niet mijn sterkste punt en heen en weer zenden per post is ook kostbaar.
De website van Herent moet dus even langer wachten op een lucht-sensor.

De sensor blijft al een paar dagen werken en gaat morgen in een klein vogelhuisje naar buiten.
Ondertussen gewoon verder aan het uitbreiden van de scripts,

Wim
Door WSParkstad
petergroeneveld schrijft:
wvdkuil schrijft:
Zoals beloofd de verschillen tussen de bestelling in Duitsland en China:
Beide alleen de 4 sts electronica, dus geen oplader of USB.

1. Duitsland 5 dagen doorloop = 3 werkdagen besteld en in huis, prijs 62.61€

2. china besteld 8 januari vandaag laatste 2 onderdelen, 17 dagen doorloop = 13 werkdagen prijs 24,88€

Maar China levert 1 onderdeel, de nodeMCU zonder vastgezette pinnetjes waar de draadjes aan moeten.
En ik kan niet solderen, een soldeerbout is ook nog eens duurder dan een nieuwe bestelling

Als programmeur kan je direct je fouten herstellen en er gaat nooit iets kapot.
Met apparatuur in elkaar zetten heb ik dus altijd problemen.

Dus ik ga opnieuw de wachttijd in voor een volgend exemplaar van een andere leverancier, al betaald nu weer wachten.

Wim

Hallo WIm en Peter,

Ja lezen is ook niet altijd zo mijn sterkste punt, maar wat betreft solderen wil ik best tussen ons rijden in welke vorm dan ook, peter mee en bij jouw solderen of ik kom het printje ophalen en breng het naar Peter en breng het ook weer terug naar je Wim.
Waarom aangezien ik graag rij en zo ook beetje Wim tegemoet kom met een kleine service als dank voor de ontwikkelingen van het Template en al mijn "lastige" vragen.

Ook leuk om zo eens de mens erachter te zien.

Ik doe het graag en wil en hoef hier niks terug voor te hebben, de gezelligheid en iets terug doen is mij meer waard.

Heren Wim en Peter ik hoor het wel.

Groetjes,

Marcel.
Door Toulon7559
Nederland oostelijk van de IJssel ziet er bij Luftdaten kaal uit, dus ook maar een pakketje bij Ali**** besteld.
Met de Sharp-GP2Y1014-sensor kan ik dan mijn eigen kunstjes & experimenten uithalen, en met de SDS011-sensor een opgelijnde bijdrage leveren aan het 'grote geheel'.

;-) Voor het geld hoef je het niet te laten .....
Door wslembeke
@all

Nog een tip om de kabeltjes op hun plaats te houden heb ik een lijmpistool gebruikt.
Zonder lijm komen ze gemakkelijk los en herbegint de puzzel.

mvg

Eddy.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 26