Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteonoord
Pim schrijft:
Beste Bert,

Dank je wel voor je positieve reactie op mijn verhaal.

Jij zegt trouwens, dat ik voorbij ga aan de juiste bezwaren, hoe kan dat nou, ik heb geen bezwaren.
Ja, behalve de naamvermelding in een MOS-grafiek, maar Thierry van Weer Zoetermeer vertelt net, dat mijn bezwaar al is opgelost.
Verder vind ik, dat Luc best een kostenvergoeding mag ook al vanwege de goodwill en omdat zijn onkosten beduidend hoger zullen liggen, vergeleken met die van mij bijvoorbeeld.

Ja sorry, ik begrijp dat je het niet helemaal eens bent met mijn zienswijze, maar zo denk ik erover en evenals jij kan ik als ex-justitiemedewerker (ook daar speelt commercie) niet tegen onrecht.

Wel heb ik een vraag: Je schrijft over juridische gevolgen, kun je mij dan alsjeblieft vertellen wat juridisch fout in elkaar steekt, want dat kun je me dat vast uitleggen.
Niemand wil natuurlijk gerechtelijk getouwtrek en ik kan hierover niks bedenken (kan best aan mij liggen, hoor).

Graag zal ik bij jou een kop koffie drinken.
Lekker, maar dan wil ik ook meer weten over jou Weather Display, want dat was eigenlijk de opzet.

Groeten
Pim

Hi Pim,

Laat maar weten, de koffie staat klaar.

Wellicht is een persoonlijke gesprek over het één en ander wat verhelderend. Zie ook mijn reactie op een bericht van Eckie in een ander topic.

Groet,

Bert J. van Bergen

Ps. Met bezwaren bedoel ik de mensen van HWA die nogal wat bezwaren hebben tegen de overeenkomst met MC op zich, dus niet zo zeer de samenwerking alswel de manier waarop.
Door weerzoetermeer
Kijk, hier kan ik wel mee leven, was het nu zo'n grote moeite?

:( :( :( :( :( :( :( :(

Nee Marcel, het was geen enkele moeite! Eén e-mail en geduld. Meer niet

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door Meteonoord
weerzoetermeer schrijft:

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

Mmmmmmmmmmm.... Eén e-mail en geduld ?

Groet,

Bert.
Door wsp
weerzoetermeer schrijft:

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

Hallo Thierry,

Of zou dit komen door de berichten die er zijn geweest in het Topic.
Als een mail zo snel geregeld was, kon het toch ook nog sneller zonder mail en meteen goed doen, dan was deze topic ook niet nodig geweest en konden we spreken van een prettige samenwerking.
Nu komt het bij mij over als "afdwingen". Opeens naar hoeveel tijd discusieren kon de url wel opgenomen worden.

MC heeft macht en weet dat, als wij met zijn alle geen data leverde, dan zouden hun ook eerder ietsjes meer vrij geven, ze zeggen wel van niet.
Dit is mijn mening
Door Meteonoord
Beste mede weerwaarnemers,

In de nadagen van mijn leveringen aan HWA moet mij nu toch wel van het hart en dat is het democratische gehalte van dit forum. Denk nu niet daar heb je die vent weer maar lees dit nu eens goed.

A. Hoe kan het zijn dat je als ontwikkelaar van deze site zegt "Ik ben het niet met je eens maar ik wil niet met je in discussie ".
B. Hoe kan het zijn dat je een topic die niet pro ontwikkelaar is zonder bericht of wat dan ook sluit.
C. Hoe kan het zijn dat indien er niets meer is om onderuit te halen nu opeens niemand meer reageert.
D. Hoe kan het zijn als er pogingen worden gedaan om de zaak in der minne te regelen er totaal niet door de geachte collega's wordt gereageerd.
E. Waarom is de ontwikkelaar nu het toch voor hem ook wel spannend is opeens de grote afwezige. Druk, druk, druk met mijn eigen zaak en de kits. Voor de bekendmaking van samenwerkingsovereenkomst was dat aanmerkelijk anders.
F. Waarom als de heer Verrijn Stuart een reactie geeft en beweerd het forum goed te volgen dan geen reactie van hem.
G. Waarom opmerkingen maken in de trant van "ach maak niet zo'n trammelant, je kunt toch gewoon aanvinken dat je niet wilt leveren aan MC.

of............. is er toch wel enige angst dat er misschien wel een kern van waarheid zit in het verweer van een aantal waarnemers ?

Voor de laatste keer dan maar weer : Ik ben niet tegen een samenwerking met MC alleen niet op deze manier.

Nee, reclame op je site, het aantal hits dat is belangrijk voor onze hobby. Ik ben blij dat ik geen enkele reclame voer en ook het aantal hits interesseert mij niets. Van Dale zegt over amateur :
iemand die een ambacht, een kunst of een sport uit liefhebberij beoefent, er niet zijn beroep van maakt.
Maar ook : dilettant, knoeier, prutser.

Tot slot: ook al ben je het niet eens met de mensen die niet ( geheel ) zich kunnen vinden in de overeenkomst stel je dan in ieder geval democratisch op. Natuurlijk, het concept is klasse ontwikkeld door Luc maar hij beseft schijnbaar niet dat het alleen maar kan functioneren door mensen zoals wij en die belangen negeert hij gewoon ten gunste van eigen gewin. Overigens misgun ik hem dat ten dele niet. ( Voor de onkosten ) Ik denk dat Luc nu maar eens moet stellen wat hij is in deze : beroeps of amateur.

Ik wens u veel plezier met deze mooie hobby, het weer.

Groet,

Bert J. van Bergen.
Door Meteo Simpelveld
Goedemiddag Bert,

Ik heb niet meer gereageerd om diverse redenen.
1. Er werd in mijn ogen niet correct gereageerd
2. Er werd niet gereageerd
3. Ik wilde geen kolen op het vuur meer gooien.
4. Er worden artikelen uit het forum gehaald waarmee de gehele samenhang in mijn ogen verdwijnt of dat er een andere mening aan gegeven kan worden.
5. Ik ben me nog steeds aan het beraden wat ik ga doen.
6. Ik krijg het idee dat persoonlijke belangen en misschien ook financiële belangen voor gaan. Ik zoek de media niet op, ik stuur ze zelfs naar andere medeamateurs zoals afgelopen week ook met het Limburgs Dagblad is gebeurd. Mijn klanten zullen volgens mij nooit de media zijn maar een geheel ander type klant. Dan kan je ook op mijn site zien. Financieel wordt ik hier niet beter op want ik doe in principe alles gratis. Ook reclame komt in principe niet voor op mijn site.

Ik zou het jammer vinden als nu het contact verbroken zou worden, ik heb graag met je meningen uitgewisseld.

Groet andere Bert
Door wsp
@Bert en overige,

Perfect geschreven Bert, ik gunde dat ik mij zo in woorden kon uitdrukken, maar helaas.
Ik blijf het eens met je, ook al is er vanuit Thierry beloofd dat e rinderdaad een bron vermelding komt van het station zelf, wat ik inderdaad weer jammer vindt dat dit niet van MC of van Luc op het topic wordt geschreven, nu kan het zijn dat Thierry het in opdracht van Luc of MC in het topic zet, maar deel dat dan mee dat het ook zo is.

Dat Thierry het zegt heeft mij weer besloten om data aan te leveren natuurlijk in afwachting van.
Ik geef een iemand ook de kans, maar vondt het jammer dat het zo op die manier moet, ik wil niet zeggen dat die aktie van mij dit heeft veroorzaakt, totaal niet denk ik zo.

Wat ik vreemd vindt dat je inderdaad veel teksten leest van geen bezwaar maar wel jammer dat er geen vermelding van weerstation erbij staat, dus dan mijn vraag hoe kun je het dan er mee eens zijn.
Als we met zijn alle zeiden van geen bron weerstation, dan ook geen data, zowel HWA als MC, niks t emaken met uitvinken, maar zo zet je wel druk en vindt ik het geen straf voor HWA want dat is de tussen stap, dan zou die tussen stap het wel op kunnen nemen voor ons, maar goed.

Mijn minimale eis dat er bron vermelding bij komt van station was en is mijn wens en wordt denkelijk aan voldaan en vindt ik het goed, dat was mijn eis, natuurlijk zou er meer uit kunnen komen, maar is dat wat je schrijft, een amateur en niet voor beroep en met BRON vermelding weerstation vang ik niks voor, alleen meer bekendheid als amateur zijnde en daar doe ik het voor.

Gebuikers kunnen bij mij ook elke dag 4 keer zelf's de gegevevens krijgen via mail, ook voor niks en het aantal groeit aanzienlijk, dus ben niet op geld uit absoluut niet, maar blijft wel op amateur gericht als zijnde hobby en niet als prutser, althans dat hoop ik ;-) ;-)

Er komt inderdaad weinig, niks, aan respons van de belangrijkste personen di emeer duidelijkheid kunnen brengen in deze donkere dagen van December.
Door Luc
Meteonoord schrijft:
Beste mede weerwaarnemers,

In de nadagen van mijn leveringen aan HWA moet mij nu toch wel van het hart en dat is het democratische gehalte van dit forum. Denk nu niet daar heb je die vent weer maar lees dit nu eens goed.

A. Hoe kan het zijn dat je als ontwikkelaar van deze site zegt "Ik ben het niet met je eens maar ik wil niet met je in discussie ".
B. Hoe kan het zijn dat je een topic die niet pro ontwikkelaar is zonder bericht of wat dan ook sluit.
C. Hoe kan het zijn dat indien er niets meer is om onderuit te halen nu opeens niemand meer reageert.
D. Hoe kan het zijn als er pogingen worden gedaan om de zaak in der minne te regelen er totaal niet door de geachte collega's wordt gereageerd.
E. Waarom is de ontwikkelaar nu het toch voor hem ook wel spannend is opeens de grote afwezige. Druk, druk, druk met mijn eigen zaak en de kits. Voor de bekendmaking van samenwerkingsovereenkomst was dat aanmerkelijk anders.
F. Waarom als de heer Verrijn Stuart een reactie geeft en beweerd het forum goed te volgen dan geen reactie van hem.
G. Waarom opmerkingen maken in de trant van "ach maak niet zo'n trammelant, je kunt toch gewoon aanvinken dat je niet wilt leveren aan MC.

of............. is er toch wel enige angst dat er misschien wel een kern van waarheid zit in het verweer van een aantal waarnemers ?

Voor de laatste keer dan maar weer : Ik ben niet tegen een samenwerking met MC alleen niet op deze manier.

Nee, reclame op je site, het aantal hits dat is belangrijk voor onze hobby. Ik ben blij dat ik geen enkele reclame voer en ook het aantal hits interesseert mij niets. Van Dale zegt over amateur :
iemand die een ambacht, een kunst of een sport uit liefhebberij beoefent, er niet zijn beroep van maakt.
Maar ook : dilettant, knoeier, prutser.

Tot slot: ook al ben je het niet eens met de mensen die niet ( geheel ) zich kunnen vinden in de overeenkomst stel je dan in ieder geval democratisch op. Natuurlijk, het concept is klasse ontwikkeld door Luc maar hij beseft schijnbaar niet dat het alleen maar kan functioneren door mensen zoals wij en die belangen negeert hij gewoon ten gunste van eigen gewin. Overigens misgun ik hem dat ten dele niet. ( Voor de onkosten ) Ik denk dat Luc nu maar eens moet stellen wat hij is in deze : beroeps of amateur.

Ik wens u veel plezier met deze mooie hobby, het weer.

Groet,

Bert J. van Bergen.
Bert,

Wat wil nou? HWA is voor mij een hobby. Punt! De tijd die ik erin stop, kan ik zakelijk veel beter benutten. Als ik zou willen, kan ik makkelijk 80 uur in de week voor klanten werken. Zou ik ik HWA als een zakelijke aangelegheid zien, dan is het de slechtste investering die ik ooit gedaan heb (en ooit zal doen). Ik heb deze site gebouwd omdat ik het leuk vind, maar het leuke is er de laatste weken wel vanaf aan het gaan....

Je hebt zelf ooit tegen me gezegd dat ik harder moest zijn en duidelijke keuzes moest maken toen er geklaagd werd over meetwaardes van weerstations. Ik ben je dankbaar voor dat advies. Dat advies ga ik nu ook weer gebruiken. Ik zet hier nog een keer mijn statement neer:

"Ik doe mijn best om er iets leuks van te maken. Ook in samenwerking met MC heb ik bijna alle wensen vanuit de weeramateurs kunnen vervullen. Maar inderdaad niet voor iedereen. Als je daar moeite mee hebt, stop dan dan alsjeblieft hier en ga je eigen 'HWA' bouwen. En als het lukt dan ga je maar bij MC proberen of je er meer uit kunt halen... maar hou op met zeuren hier!"

Luc
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 45