- Gisteren, 20:03
Wim,
In het eerste bericht van deze thread wordt een Bresser-PWS genoemd met een 3e uitgang, instelbaar voor CustomerServer&WU-protocol:
is er geen PWS-eigenaar met zo'n configuratie bereid tot een experiment?
Als je hem/haar vertelt welke instelgegevens van toepassing zijn,
dan weten we gelijk of je opzet werkt voor de doelgroep.
Voor upload naar WU gebruik ik ook een DHZ-Python-script.
Dat moet eenvoudigst zijn aan te passen of te clonen voor uitzending naar een andere bestemming.
Geef via een PB naar mij maar aan met welke URL-string de scriptuitgang moet worden gericht, incl. welke ID&PW.
Gebruik ook WSWin voor upload naar WUnderground.
Nu staat bij tab Internet/Aanpassing/Wunderground.com in het bestemmingsvenster
http://www.wunderground.com met aparte vakjes voor ID en PW,
dus aan te nemen dat WsWin met deze info als header intern de rest van de standaardstring uitwerkt en aanhangt.
Als in jouw opzet van de uploadstring per station vergelijkbare invulling geldt,
dan zou WsWin met een aangepaste invulling van genoemde 3 vensters moeten werken in de richting van jouw PHP-script.
WeeWX en diverse andere meteo-software moeten ook zoiets kunnen als variatie op hun WU-interface,
en misschien hebben die (nog beter) ook een instelbare uitgang voor een CustomerServer,
maar die pakketten zitten momenteel niet in mijn configuratie voor uitproberen.
Mvg, Anton
In het eerste bericht van deze thread wordt een Bresser-PWS genoemd met een 3e uitgang, instelbaar voor CustomerServer&WU-protocol:
is er geen PWS-eigenaar met zo'n configuratie bereid tot een experiment?
Als je hem/haar vertelt welke instelgegevens van toepassing zijn,
dan weten we gelijk of je opzet werkt voor de doelgroep.
Voor upload naar WU gebruik ik ook een DHZ-Python-script.
Dat moet eenvoudigst zijn aan te passen of te clonen voor uitzending naar een andere bestemming.
Geef via een PB naar mij maar aan met welke URL-string de scriptuitgang moet worden gericht, incl. welke ID&PW.
Gebruik ook WSWin voor upload naar WUnderground.
Nu staat bij tab Internet/Aanpassing/Wunderground.com in het bestemmingsvenster
http://www.wunderground.com met aparte vakjes voor ID en PW,
dus aan te nemen dat WsWin met deze info als header intern de rest van de standaardstring uitwerkt en aanhangt.
Als in jouw opzet van de uploadstring per station vergelijkbare invulling geldt,
dan zou WsWin met een aangepaste invulling van genoemde 3 vensters moeten werken in de richting van jouw PHP-script.
WeeWX en diverse andere meteo-software moeten ook zoiets kunnen als variatie op hun WU-interface,
en misschien hebben die (nog beter) ook een instelbare uitgang voor een CustomerServer,
maar die pakketten zitten momenteel niet in mijn configuratie voor uitproberen.
Mvg, Anton
Config = TFA_Nexus/WS7000/Tempest/Ecowitt + WsWin/Domoticz/GW1000/Meteobridge + DHZ
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....