Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Toulon7559 schreef: Gisteren, 17:53 Aanloop voor iedere stationsoort is op een HWA-hulpserver steeds een Python-script/station met gelijke kern,
met verschillende instelling voor stationsnamen, filenamen e.d. i.v.m. stations-identiteit.
Al blij als dat loopt, dus in de praktijk meestal geen energie/lust meer voor overgang naar 1 Python-script (of liever nog PHP-script) met 1 gemeenschappelijk setup-segment voor alle stations voor die stationsoort.
Bovenstaande lukt bovendien alleen als de API-files per stationsoort een constante layout hebben.
Is 1 script met parameters dan niet handiger? (=> geen dubbele code)
Dit is hoe ik binnen Skyz tijdelijke implementaties schrijf voor stationstypes waar maar 1 gebruiker gebruik van maakt. Mocht er dan een 2e van dat type zijn, kan ik die gewoon meegeven als parameter (en later, toevoegen in de hoofdflow)
We bedoelen m.i. hetzelfde:
wat jij 'parameters meegeven' noemt als functie, dat bedoel ik met 'setup-segment' als plek waar per station bijv. stationsnamen, filenamen e.d. worden ingevoerd/opgeslagen als referentie/instel-info voor de kern van het script.
Bij Python-script/station werkt het voor mij ook al zo, want alle instellingen op 1 plek is wel zo handig.
Mankeert (bij mijn Python-scripts) nog steeds aan een vervolgaanpak voor afhandeling met 1 script voor een reeks stations.
Gezien de ervaringen daarvoor zoekend naar een eenvoudige & robuuste & modulaire opzet die niet alleen de benodigde parameters/instellingen als pakketjes opslaat voor afhandeling van een geselecteerde reeks stations, maar die reeks periodiek afloopt, en er mee kan omgaan als binnen die reeks een file-aanroep geen resultaat geeft, of resultaat niet uptodate, of niet volledig gevuld (kortom met robuuste 'escape' uit de loop bij afwijkingen).

Voor uitlezing van WU_API is het PHP-script al zo opgezet, en ligt i.v.m. gelijkenis voor AWEKAS_API en voor XWeather_API een afgeleide voor de hand, waarmee een stuk of 30 huidige stations beter geholpen zouden kunnen worden, bovendien werkend in de HWA-hoofdserver.
Het CustomUpload PHP-script zal dit waarschijnlijk ook kunnen, maar nog niet diep genoeg bekeken.
Alleen nog even iemand vinden die tijd en kennis heeft om te helpen de finaal benodigde script-aanpassingen te maken en e.e.a. 'op locatie' te installeren&testen ......
Voor Skyz-uitlezing kan je Skyz2HWA-script de opvolger zijn van mijn reeks extractie-scripts die nu falen, omdat de reader niet werkt.
Afleverproduct in alle gevallen een HWA-file/station als hapklare brok voor de HWA-hoofdserver:
is voorlopig de enige, pragmatische manier om stationsdata bij de HWA-hoofdserver naar binnen te krijgen.

Zoals aangegeven, is uitlezen van o.a. WRIJ en CWOP het betere puzzelwerk gebleken, en Netatmo-uitlezing al helemaal,
dus daarom daarvoor nog maar even script/station, met een eerste, minimaal streven om iets 'basic' werkend te krijgen, als laagste prioriteit.

Enfin, komende week nog wel nodig voor herstelwerk om eerst alles weer een beetje op gang te krijgen .............