Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Toulon7559 schreef: Gisteren, 17:53 Aanloop voor iedere stationsoort is op een HWA-hulpserver steeds een Python-script/station met gelijke kern,
met verschillende instelling voor stationsnamen, filenamen e.d. i.v.m. stations-identiteit.
Al blij als dat loopt, dus in de praktijk meestal geen energie/lust meer voor overgang naar 1 Python-script (of liever nog PHP-script) met 1 gemeenschappelijk setup-segment voor alle stations voor die stationsoort.
Bovenstaande lukt bovendien alleen als de API-files per stationsoort een constante layout hebben.
Is 1 script met parameters dan niet handiger? (=> geen dubbele code)
Dit is hoe ik binnen Skyz tijdelijke implementaties schrijf voor stationstypes waar maar 1 gebruiker gebruik van maakt. Mocht er dan een 2e van dat type zijn, kan ik die gewoon meegeven als parameter (en later, toevoegen in de hoofdflow)
We bedoelen m.i. hetzelfde:
wat jij 'parameters meegeven' noemt als functie, dat bedoel ik met 'setup-segment' als plek waar per station bijv. stationsnamen, filenamen e.d. worden ingevoerd/opgeslagen als referentie/instel-info voor de kern van het script.
Bij Python-script/station werkt het voor mij ook al zo, want alle instellingen op 1 plek is wel zo handig.
Mankeert (bij mijn Python-scripts) nog steeds aan een vervolgaanpak voor afhandeling met 1 script voor een reeks stations.
Gezien de ervaringen daarvoor zoekend naar een eenvoudige & robuuste & modulaire opzet die niet alleen de benodigde parameters/instellingen als pakketjes opslaat voor afhandeling van een geselecteerde reeks stations, maar die reeks periodiek afloopt, en er mee kan omgaan als binnen die reeks een file-aanroep geen resultaat geeft, of resultaat niet uptodate, of niet volledig gevuld (kortom met robuuste 'escape' uit de loop bij afwijkingen).

Voor uitlezing van WU_API is het PHP-script al zo opgezet, en ligt i.v.m. gelijkenis voor AWEKAS_API en voor XWeather_API een afgeleide voor de hand, waarmee een stuk of 30 huidige stations beter geholpen zouden kunnen worden, bovendien werkend in de HWA-hoofdserver.
Het CustomUpload PHP-script zal dit waarschijnlijk ook kunnen, maar nog niet diep genoeg bekeken.
Alleen nog even iemand vinden die tijd en kennis heeft om te helpen de finaal benodigde script-aanpassingen te maken en e.e.a. 'op locatie' te installeren&testen ......
Voor Skyz-uitlezing wordt je Skyz2HWA-script de opvolger van mijn reeks probeer-scripts:
moet daar eens goed op studeren, want lijkt mogelijk een bruikbare basis voor uitlezing van KNMI en van KMI, met stationsdataextractie uit 1 grote combinatie-file.
Afleverproduct in alle gevallen een HWA-file/station als hapklare brok voor de HWA-hoofdserver:
is voorlopig de enige, pragmatische manier om stationsdata bij de HWA-hoofdserver naar binnen te krijgen.

Zoals aangegeven, is uitlezen van o.a. WRIJ en CWOP het betere puzzelwerk gebleken, en Netatmo-uitlezing al helemaal,
dus daarom daarvoor nog maar even script/station, met een eerste, minimaal streven om iets 'basic' werkend te krijgen, als laagste prioriteit.