Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Roelof
jorissynaeve schrijft:
Nog verbeteringen die ik hier kan toevoegen?
[img]http://img296.imageshack.us/img296/9738/tmpgq0.png [/img]
Alle kleuren zijn aan te passen evenals iconen en lettertype (laatste 2 mits wat kennis)

ps: afbeelding is origineel zelfde grootte als standaard MOS-afbeelding

Je zou het plaatje misschien iets scherper kunnen maken verder ziet het er goed uit.
Roelof
Door Weerstation Aalten
goed werk!!

ook ik zou dit wel willen op mijn site.

kun je mij die toe sturen?

mvg Marcel
Door jorissynaeve
Roelof schrijft:
Je zou het plaatje misschien iets scherper kunnen maken verder ziet het er goed uit.
Roelof

Met scherper, bedoel je het lettertype dat soms niet goed uitkomt? Of heb je het op de MOS-image van HWA zelf? Druk eens met je rechtermuisknop op de afbeelding van mijn MOS-image en op de optie "afbeelding bekijken" zodat je enkel de afbeelding ziet. Dan zie je hem op ware grootte.
Weerstation Aalten schrijft:
goed werk!!

ook ik zou dit wel willen op mijn site.

kun je mij die toe sturen?

mvg Marcel

Ik stuur het script die de MOS-Image weergeeft nog niet door. De reden is omdat ik nog niet alle weersymbolen ken. Er is een vraag via Luc naar MC gestuurd met de vraag om die vrij te geven. Van zodra ik die heb, kan ik het script vrij geven.
Door Roelof
Hij is op ware grote inderdaad goed, maar ik zou hem zelf op die grote niet op de website plaatsen.Dus wanneer je de afbeelding wat zou kunnen verkleinen zou het waarschijnlijk mooier zijn.

Roelof
Door jorissynaeve
Roelof schrijft:
Hij is op ware grote inderdaad goed, maar ik zou hem zelf op die grote niet op de website plaatsen.Dus wanneer je de afbeelding wat zou kunnen verkleinen zou het waarschijnlijk mooier zijn.

Roelof

Ok, verkleinen kan je nu ook. Hier een voorbeeld daarvan.
Vermits je de allernieuwste php-versie nodig hebt en vermoedelijk vele webservers die niet hebben ben ik vermoedelijk van plan het script op een server te draaien waar iedereen dan naar kan linken. Een server moet ik dan wel nog zoeken.
Wat zou je dan kunnen aanpassen via GET variabelen:
[ol]
[li]Breedte[/li][li]10 verschillende kleuren aan te passen[/li][li]StationId[/li][li]Securitycode (die ik indien nodig kan coderen)[/li]
[/ol]

Afbeelding
Door jacg
Joris, laat ik eerst zeggen dat je php code super is, werkt echt prima. Wat ik echter niet begrijp is dat je exact het bestaande plaatje namaakt.

Daarnaast vind ik de opmaak van het plaatje van MC, en de data die door de MC xml feed wordt aangeleverd zeer onduidelijk. Je ziet twee kolommen per dag, de eerste stelt de de nacht voor? Welke definitie wordt daarvoor gebruikt? Bij mijn weten, en ik heb het nog even nagezocht in de Dikke van Dale: " een nacht wordt genoemd naar de voorafgaande dag, bijvoorbeeld zaterdagnacht betekent de vroege zondagmorgen". Op het nieuws spreken ze bijvoorbeeld van de nacht van donderdag op vrijdag, om onduidelijkheden te vermijden.

Ik heb dus mijn script aangepast zodat ik wel de juiste tekst krijg. Daarnaast zijn er ook verschillen tussen de xml feed en bijv weer.nl, verschil in temperaturen, verschil in weersymbolen/omschrijvingen.

Daarnaast zijn de weersymbolen volgens mij volkomen willekeurig, ik laat mijn weer iconen maar genereren op basis van de weersomschrijving. Blijft al met al een hoop gepruts om er iets fatsoenlijks uit te krijgen, mede omdat er geen documentatie is.

Voor degene die mijn gepruts eens wil zien: http://www.hetweerinruinen.nl/index.php/vooruitzichten

En om het nog even leuker te maken, 's avonds bestaat de xml feed uit 8 dagdelen, en 's ochtends uit 9 :blink:
Door jorissynaeve
jacg schrijft:
Joris, laat ik eerst zeggen dat je php code super is, werkt echt prima. Wat ik echter niet begrijp is dat je exact het bestaande plaatje namaakt.

Daarnaast vind ik de opmaak van het plaatje van MC, en de data die door de MC xml feed wordt aangeleverd zeer onduidelijk. Je ziet twee kolommen per dag, de eerste stelt de de nacht voor? Welke definitie wordt daarvoor gebruikt? Bij mijn weten, en ik heb het nog even nagezocht in de Dikke van Dale: " een nacht wordt genoemd naar de voorafgaande dag, bijvoorbeeld zaterdagnacht betekent de vroege zondagmorgen". Op het nieuws spreken ze bijvoorbeeld van de nacht van donderdag op vrijdag, om onduidelijkheden te vermijden.

Ik heb dus mijn script aangepast zodat ik wel de juiste tekst krijg. Daarnaast zijn er ook verschillen tussen de xml feed en bijv weer.nl, verschil in temperaturen, verschil in weersymbolen/omschrijvingen.

Daarnaast zijn de weersymbolen volgens mij volkomen willekeurig, ik laat mijn weer iconen maar genereren op basis van de weersomschrijving. Blijft al met al een hoop gepruts om er iets fatsoenlijks uit te krijgen, mede omdat er geen documentatie is.

Voor degene die mijn gepruts eens wil zien: http://www.hetweerinruinen.nl/index.php/vooruitzichten

En om het nog even leuker te maken, 's avonds bestaat de xml feed uit 8 dagdelen, en 's ochtends uit 9 :blink:

Waarom ik het "nagemaakt" heb? Omdat er sprake was van niet scherp zijn van de MOS-image. Ook zou de huidige MOS-image minder in de layout van mijn site zijn dus heb ik het min of meer proberen na maken.
Je hebt wel een punt om te zeggen dat de icoontjes soms wat verwarrend zijn omdat het nachticoontje om 6uur die dag is en het dagicoontje om 18uur (echter weet ik nu niet of dit maar indicatieuren). Zijn de weersomstandigheden die aangegeven zijn dus de omstandigheden op dat uur want in de xml bij temperatuur staat er minimumtemperatuur en maximumtemperatuur, en zijn dat de dagelijkse minima en maxima, of enkel de temperaturen op dat uur.

Trouwens, jouw gepruts is echt wel mooi gedaan ze. Enkel vraag ik mij af of die icoontjes die je gebruikt vrij te gebruiken zijn (zijn van weer.nl zeker?).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8