Joris, laat ik eerst zeggen dat je php code super is, werkt echt prima. Wat ik echter niet begrijp is dat je exact het bestaande plaatje namaakt.
Daarnaast vind ik de opmaak van het plaatje van MC, en de data die door de MC xml feed wordt aangeleverd zeer onduidelijk. Je ziet twee kolommen per dag, de eerste stelt de de nacht voor? Welke definitie wordt daarvoor gebruikt? Bij mijn weten, en ik heb het nog even nagezocht in de Dikke van Dale: " een nacht wordt genoemd naar de voorafgaande dag, bijvoorbeeld zaterdagnacht betekent de vroege zondagmorgen". Op het nieuws spreken ze bijvoorbeeld van de nacht van donderdag op vrijdag, om onduidelijkheden te vermijden.
Ik heb dus mijn script aangepast zodat ik wel de juiste tekst krijg. Daarnaast zijn er ook verschillen tussen de xml feed en bijv weer.nl, verschil in temperaturen, verschil in weersymbolen/omschrijvingen.
Daarnaast zijn de weersymbolen volgens mij volkomen willekeurig, ik laat mijn weer iconen maar genereren op basis van de weersomschrijving. Blijft al met al een hoop gepruts om er iets fatsoenlijks uit te krijgen, mede omdat er geen documentatie is.
Voor degene die mijn gepruts eens wil zien:
http://www.hetweerinruinen.nl/index.php/vooruitzichten
En om het nog even leuker te maken, 's avonds bestaat de xml feed uit 8 dagdelen, en 's ochtends uit 9 :blink: