Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Beste mensen,
Wie heeft er een goeie ervaring(en) met een verwarmingselement of folie voor de Vantage pro regenmeter? Zo ja wat voot type en merk is het en waar is het te koop?
Graag wil ik weten hoe en waar je dit bevestigt.
Vrgr
Hans
Weerstationkaatsheuvel:)
Mijn ervaring is perfect en in mijn ogen moet het er gewoon in zitten.
Heb zelf ook een ELV regenmeter gehad en heb me daar zelf een verwarming in gezet, bij conraad matjes gekocht en die aan gesloten en werkte ook perfect.
Er zijn ook ammateurs die er een lampje in bouwen, 12 volt halogeen. Ook dat werkt perfect, het hoeft er geen 20 graden te worden als het maar de kou breekt en de vallende neerslag van sneeuw laat smelten.
Na aanschaf van Davis pro II heb ik mij de originele gekocht, die is gewoon weg perfect.
Ik zou niet zonder meer kunnen en lever zowel op mijn eigen site als andere site's ook de echte neerslag van dat moment en niet zoals nu een week later neerslag bij een schitterende wolkenloze dag waar het zonnetje schijnt en die zorgt voor smeltende sneeuw, maar nogmaals dat is mijn mening en ik kan ook niemand verplichten dat absoluut niet, maar als je goed bezig bent met je hobby komt die er wel van zelf in.
Heb je hem niet nodig, laat je hem gewoon uit maar heb je hem wel, nou dan is die er ook, een klikje en hij staat aan.
Die van Davis kun je gewoon aan laten deze schakelt van zelf als het nodig is, maar de hoofdspanning kan ik van binnen uit aan of uit zetten en de rest regelt de verwarming helemaal zelf.
De reactie's wat ik veel hoor is van och, het vriest toch niet meer zo, nederland wordt Spanje, ok dat hebben we de afgelopen week gemerkt en het deed mij gewoon weg pijn in mijn ogen dat er geen neerslag was bij 90% van de station's al shet niet meer was en die zelfde pijn heb ik ook weer gehad tijdens de zonne schijn en dooi waar veel neerslag was te zien.
Davis is niet goedkoop, daar heb ik een dagje voor over gewerkt en heb er nu heel veeeeel plezier van en zou hem voor geen geld willen missen.